DENIP 2023

El CdA Pau Casals ha començat l’any celebrant el Dia Escolar de la No violència i la Pau amb l’alumnat de  5è de les escoles del Vendrell, els quals han omplert places i carrers per tal de mostrar missatges de Pau a la resta de la comunitat del Vendrell. Fent que el DENIP sigui una celebració festiva i oberta a la resta de la població.

Cada escola ha aprofundit en la vida d’una persona de Pau,  n’ha fet un mural amb un dibuix i una frase de Pau del seu personatge i l’ha penjat en un plafó en una plaça del Vendrell. Els personatges treballats són: Pau Casals, Malala Yousafzai, Kailash Satyarthi, Nelson Mandela, Wangari Maathai, Rigoberta Menchú, Teresa de Calcuta i Mahatma Gandhi.

Fent una cercavila tots els nens i nenes s’han dirigit a una mateixa plaça per fer un acte conjunt, on han explicat cadascun dels seus personatges a la resta d’escoles.

L’alcalde del Vendrell, la regidora d’educació Sílvia Vaquero, l’alcalde del Vendrell Kenneth Martínez i el Directora del Museu Pau Casals, Núria Balleste han donat la benvinguda a tot l’alumnat.

Finalment s’ha interpretat conjuntament la cançó Somni, del Petit Taller de Cançons,

L’organització de l’acte ha estat del CdA Pau Casals, les regidories d’educació i de cultura de l’Ajuntament del Vendrell i la Fundació Pau Casals.