La indústria química de Tarragona, un patrimoni de gran valor!

El Camp d’Aprenentatge de la ciutat de Tarragona, sensible per la realitat del territori, fa 18 anys que col·labora amb l’Associació d’Empreses Químiques de Tarragona (AEQT), una entitat que aplega les indústries d’aquest sector presents a la nostra comarca. Val a dir que la zona té una importància considerable en ésser un referent del sud d’Europa pel que fa a les seves característiques i que la col·laboració amb algunes empreses ja s’inicià l’any 1983.

El teixit industrial en el qual estem immersos és una realitat complexa i que interessa tant els centres de la zona com els de més lluny que volen conèixer les seves peculiaritats i el seu paper rellevant en l’economia del territori.

“Un tresor sota les xemeneies” és l’activitat dirigida al Cicle Superior de Primària i primer curs de l’ESO i “La indústria petroquímica” la destinada a l’alumnat de segon d’ESO a Batxillerat i CFGM i CFGS. En ambdues els docents compten amb recursos perpoder realitzar un treball previ i posterior a la sortida.

Aquestes activitats consten de dues parts: una en una aula específicament dissenyada per al coneixement manipulatiu i vivencial i una altra en la qual es realitza un recorregut en bus pels dos polígons industrials tot analitzant les xarxes comunicatives, les característiques geogràfiques i de població presents, amb l’acompanyament de pautes d’observació i amb aturades en punts estratègics.

Enguany el balanç ha estat molt positiu i 38 centres, amb un total de 1.547 alumnes han pogut gaudir-la. 560 alumnes han après  amb l’activitat dirigida a Primària i primer curs de l’ESO i 987 amb la dissenyada per a nivells superiors.

Esperem que la col·laboració amb l’AEQT segueixi viva i fructifiqui amb la creació de nous espais i propostes metodològiques amb les quals ja hem començat, il·lusionats, a treballar.