Job Shadowing a De Haan (Bèlgica) de l’equip EMAILC CETE+

Dins del marc del projecte CETE+ EMAILC, entre el 28 de gener i el 3 de febrer, les docents Sandra Lacruz de l’Institut de Gurb i Maria Novella de l’Institut el Vern de Lliçà de Vall van participar activament en un període de job shadowing als centres educatius Maerlant Atheneum i Tienerschool De Haan de Bèlgica. Durant aquesta experiència, van ser testimonis de com els centres belgues implementen l’enfocament AICLE.

De primera mà, les participants han compartit les seves experiències del job shadowing:

Maria: “El fet que la visita sigui a dos Instituts tan diferents ajuda, en poc temps, a fer-te una idea de diferents maneres de treballar i les diferents metodologies que l’espai i l’entorn permeten aplicar. El primer Institut, Maerlant Atheneum, és més gran, amb classes més nombroses i amb sessions més magistrals; l’altre Tienerschool De Haan és més petit, semblant a un Institut escola on l’espai permet aplicar altres metodologies d’aprenentatge basades en grups de treballs i espais òptims per treball cooperatiu. Tot i les diferències, he après molt de tots dos i he pogut adquirir moltes idees per millorar les meves activitats en general i sobretot les AICLE. Realment, una experiència molt enriquidora
Sandra: “Crec que és una oportunitat que tot docent hauria de disposar en algun moment de la seva trajectòria docent, és molt enriquidor i aprens molt en tots els sentits. Et permet veure diferents estratègies, formes d’ensenyar i de compartir com veiem els nostres sistemes educatius, així com observar que, en general, tota la joventut és igual en tots dos països (mateixes preocupacions, mateixos jocs entre ells, mateixa forma de relacionar-se…). Tot i que bàsicament hem seguit només al mateix professor en els dos centres, hem pogut veure diferents matèries, ja que és professor de geografia, anglès i història. Totes tres les fa en anglès, així que hem pogut veure com s’aplica la metodologia AICLE en aquests centres, una metodologia optativa, però amb un gran seguiment per una bona part de l’alumnat. Tots dos instituts són molt diferents en nombre d’alumnes i metodologia, però tots dos tenen un bon nivell d’assoliment de la llengua anglesa, en part perquè tots els dibuixos són en anglès subtitulat en flamenc o francès, així com les pel·lícules, que les veuen en V.O.S.”

Volem agrair especialment al coordinador dels centres educatius belgues, el professor de Geografia Tom Daneels, per organitzar tot el programa. A més, volem estendre el nostre agraïment al personal dels centres visitats. I, per descomptat, a Maria i Sandra per compartir les seves experiències.