Job Shadowing a Eslovènia CETE+ EMAILC

Entre el 2 i el 6 d’octubre, en el marc del projecte CETE+ EMAILC, els docents Daniela Martínez de l’Institut el Vern de Lliçà de Vall, Olga Ortiz de l’escola el Gegant del Rec de Salt i Darío Anguita de l’Institut de Gurb, han dut a terme una sèrie de mobilitats de job shadowing a diferents centres educatius d’Eslovènia, a les localitats de Celje i Ljubljana, on han pogut observar el funcionament i les dinàmiques aplicades en llengua anglesa a les aules. Ha estat una experiència molt positiva que permetrà crear nous materials i implementar millores en l’ensanyament de l’anglès en els seus respectius centres educatius.

Podem garantir, de primera mà, l’impacte positiu que ha tingut en els participants:

• El Darío destaca que “el treball cooperatiu des de l’inici de l’ensenyament primari, les pauses actives com a transició entre diferents activitats o la implementació de sessions EAA (Educació Assistida amb Animals), són algunes de les metodologies que els han resultat més inspiradores”.
  • La Daniela remarca que la seva experiència de job shadowing a Eslovènia, ha estat molt enriquidora, “penso que és quelcom que com a docent hauríem de poder fer. El fet de poder ser una espectadora externa, sense cap vincle amb l’alumnat, amb una cultura, amb un sistema educatiu i una forma de treballar diferents, m’ha permès poder observar i parar atenció en aspectes que en altres situacions no havia tingut.Tot i que l’observació majoritàriament ha estat en alumnat d’edats menors amb les quals jo treballo, hi ha hagut idees i metodologies que puc extrapolar i aplicar, adaptant una mica, a primer cicle de l’ESO. He quedat molt sorpresa pel bon nivell d’anglès que té l’alumnat i m’ha fet replantejar certes coses que podem millorar tot i que també vull remarcar que hi ha moltes coses que nosaltres fem molt bé.”.
  • Finalment, l’Olga Ortiz ens dona més detalls del programa: “La nostra primera parada va ser Celje, on ens van rebre amb els braços oberts. Vam estar a l’escola durant dos dies, on vam poder fer un petit tastet d’algunes activitats que fan: música, esport, anglès… També ens van convidar a veure el musical que havia preparat una altra escola de la ciutat, “The Grunch”, que havien preparat durant un temps i ja feien la seva esperada estrena. Dimecres ja va arribar el moment de marxar de Celje i anar cap a Ljubljana. En aquesta ciutat vam poder visitar dues escoles situades a diferents barris de la ciutat. També en elles vam poder veure diferents maneres de fer i algunes de les activitats que realitzen en el seu dia a dia. Molts mestres ens van obrir les portes de les seves classes i ens van explicar com funcionaven, les idees que tenien i les metodologies que fan servir.Després de tota aquesta aventura només vull donar les gràcies a totes les persones que hem conegut a Eslovènia, que ens han tractat com una més i han sigut tan amables amb nosaltres. Personalment, he gaudit molt d’aquesta experiència i m’emporto moltes idees, eines i activitats que espero poder utilitzar aviat.”

Volem agrair a tots coordinadors del projecte i personal dels centres d’Eslovènia per l’acollida i l’acompanyament duts a terme al llarg de tota l’estada, així com a la Daniela, l’Olga i el Darío per compartir les seves enriquidores experiències.