Sessió de coordinació EMAILC CETE+ a l’Escola Gegant del Rec de Salt

A la sessió de coordinació amb l’equip impulsor del projecte Erasmus+ de l’Escola Gegant del Rec de Salt, hem pogut constatar com el treball en equip, la motivació i les mobilitats Erasmus+ estan transformant el centre en un espai més inclusiu i obert, on l’ús de la llengua anglesa s’està potenciant de manera evident. Un exemple destacable és que a partir de les tècniques adquirides durant la formació sobre l’Art com a teràpia a Roma, la docent ha pogut introduir-les en unes activitats trimestrals en les quals treballen de manera integrada Art i llengua anglesa (AICLE). Cal destacar que aquests aprenentatges promouen la inclusió en l’àmbit de grup. Els resultats que s’estan obtenint amb tot l’alumnat són molt positius, de fet, demanen tornar a fer més activitats d’aquest tipus. A més a més, la difusió d’aquesta experiència al claustre ha animat a altres docents a dissenyar activitats similars per dur-les a terme durant les tutories.

D’altra banda, el job shadowing en una escola de Salònica també ha resultat molt profitós. En primer lloc, ha permès a la docent reflexionar i valorar encara més els recursos dels quals disposa la seva escola, així com les possibilitats de formació que ofereix el Departament. D’altra banda, l’observació a l’aula a l’escola d’Evosmos ha portat a introduir millores, com el fet de dedicar més temps a potenciar la fonètica a les classes d’anglès de cicle mitjà i superior. Hi ha evidències que aquesta mesura està tenint un impacte, per exemple, els alumnes es corregeixen a si mateixos a mesura que practiquen. I no només això, s’estan establint llaços per a possibles col·laboracions, una estudiant de la Universitat de Salònica vinculada a l’escola d’Evosmos ha sol·licitat realitzar una estada de pràctiques a l’escola Gegant del Rec.

Durant la reunió, les experiències Erasmus han estat associades a conceptes com la motivació del professorat, la transferència d’aprenentatges i el suport per transformar l’escola. Aquest procés transformador basat en les experiències adquirides durant aquest període en el microconsorci EMAILC i CETE, els ha impulsat a demanar un KA122 i a començar a treballar per sol·licitar l’acreditació Erasmus.

Moltes gràcies per la vostra acollida i felicitacions a tot l’equip i a l’escola per l’entusiasme i la feina que esteu desenvolupant. Sens dubte esteu realitzant una transformació positiva a l’escola.