Visions de llibertat: situació d’aprenentatge per a literatura catalana de modalitat

En aquesta situació d’aprenentatge per a la matèria de literatura catalana de modalitat, la professora Elisabet Jané ens presenta un bon model per tal vertebrar la matèria de segon de batxillerat amb la mirada i de l’esperit del nou currículum partint dels continguts i les lectures prescriptives actuals i vigents per a les PAU 2024.  

L’eix temàtic que vertebra aquesta proposta, té una base filosòfica: la llibertat. A l’entorn d’aquest fil conductor s’articulen les sis lectures proposades, de forma cronològica, que formen part del cànon de la tradició literària catalana i es convida l’alumnat a reflexionar, a col·laborar i a actuar en un context significatiu, on s’interrelacionin sabers diversos (en codocència puntual amb altres disciplines) amb la finalitat de millorar l’educació literària, les habilitats comunicatives i les destreses lingüístiques. 

Cada una de les lectures presenta, al seu torn, una situació inicial que vincula la lectura de l’obra amb el present més immediat de l’alumnat per tal de mostrar-ne la vigència i, al mateix temps, la tradició cultural de la qual forma part. Per a cada obra s’inclouen activitats i materials bibliogràfics i un ventall de propostes de productes finals que possibiliten vehicular les respostes de l’alumnat als reptes plantejats.

Les activitats d’aprenentatge i d’avaluació s’articulen a l’entorn de cada una de les sis lectures proposades (dues per trimestre). A més a més, s’hi afegeixen dues sessions marc que obren i tanquen l’exposició de l’eix temàtic a l’inici i al final de la situació d’aprenentatge.

L’equip de competència literària esperem que aquest material us sigui molt útil a l’aula!

4 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>