Aquesta setmana, com a activitat Inicial de l’assignatura de Programació a 2n d’ESO, hem reflexionat sobre la programació i per a què ens pot ser útil. Mireu quines respostes hem aconseguit fent un mentimeter.com. Aquesta activitat està inclosa com a activitat incial dins el projecte INcluTAC de #mSchoolsEduhack.
Fitxa de l’Activitat
Activitat: Ordenant idees |
Què és per a tu “programar” o “programació”? Què podem fer “programant”? Com podem ajudar des de programació a la societat o a grups amb necessitats Educatives Especials (quin tipus d’aplicacions els podrien facilitar la vida?). Fer una pluja d’idees que podem posar en un núvol d’etiquetes |
Tipus de recurs |
Dinàmica de grup ; Multimèdia |
Objectius |
|
Recursos |
|
Eines d’avaluació |
Aquesta activitat es pot dur a terme a principi i a final de curs per veure com els ha canviat la idea que tenien de la matèria. Inicialment l’alumnat sovint relaciona l’assignatura amb els hackers, piratejar, etc. Quan acaben el curs veuen que poden ser creadors d’aplicacions, de jocs, de programes. |
Temporització |
1 sessió inicial i 1 sessió final. |
Gestió de l’aula |
Treball individual. El professor/a presenta les preguntes, projectant-les, i l’alumne/a entra a la web www.menti.com amb un codi que se li ha assignat (239671) i pot respondre (també es pot fer amb dispositius mòbils, però a 1r d’ESO alguns és possible/probable que no en disposin. Les respostes generen un núvol d’etiquetes que podrem compartir al bloc de l’assignatura. |
Observacions |
Activitat pensada per a grups que s’inicien en la programació. Es publicaran els resultats al bloc de l’assignatura (i a les xarxes socials, per promoure la reflexió amb l’entorn educatiu. A twitter, per exemple, es pot fer una enquesta amb quatre de les paraules que els alumnes més han destacat, i després que la gent “voti” donar-los la resposta dels nostres alumnes.
Per a l’INcluTAC extraurem la informació obtinguda sobre les idees de com es pot ajudar a la societat o a les persones amb NEE (des del punt de vista de l’alumnat i els coneixements que tenen en aquest moment). |