Activitat: Ordenant idees (Programació)

Aquesta setmana, com a activitat Inicial de l’assignatura de Programació a 2n d’ESO, hem reflexionat sobre la programació i per a què ens pot ser útil. Mireu quines respostes hem aconseguit fent un mentimeter.com. Aquesta activitat està inclosa com a activitat incial dins el projecte INcluTAC de #mSchoolsEduhack

Fitxa de l’Activitat

Activitat: Ordenant idees
Què és per a tu “programar” o  “programació”? Què podem fer “programant”? Com podem ajudar des de programació a la societat o a grups amb necessitats Educatives Especials (quin tipus d’aplicacions els podrien facilitar la vida?). Fer una pluja d’idees que podem posar en un núvol d’etiquetes

Tipus de recurs
Dinàmica de grup ; Multimèdia
  • Reflexionar sobre la matèria de programació.
  • Veure que es pot treballar de manera individual però que es pot generar un producte molt millor sumant el treball de tot el col·lectiu.
  • Conèixer eines per al recull de dades i maneres de recollir-les.
  • Aula d’informàtica
  • Recurs web:  https://www.mentimeter.com/ . Aquesta eina permet fer preguntes que es responen des de dispositius mòbils i dóna com a resposta gràfics, escales, núvols de paraules, etc.
Eines d’avaluació
Aquesta activitat es pot dur a terme a principi i a final de curs per veure com els ha canviat la idea que tenien de la matèria. Inicialment l’alumnat sovint relaciona l’assignatura amb els hackers, piratejar, etc. Quan acaben el curs veuen que poden ser creadors d’aplicacions, de jocs, de programes.
Temporització
1 sessió inicial i 1 sessió final.
Gestió de l’aula
Treball individual. El professor/a presenta les preguntes, projectant-les, i l’alumne/a entra a la web www.menti.com amb un codi que se li ha assignat (239671) i pot respondre (també es pot fer amb dispositius mòbils, però a 1r d’ESO alguns és possible/probable que no en disposin. Les respostes generen un núvol d’etiquetes que podrem compartir al bloc de l’assignatura.
Observacions
Activitat pensada per a grups que s’inicien en la programació. Es publicaran els resultats al bloc de l’assignatura (i a les xarxes socials, per promoure la reflexió amb l’entorn educatiu. A twitter, per exemple, es pot fer una enquesta amb quatre de les paraules que els alumnes més han destacat, i després que la gent “voti” donar-los la resposta dels nostres alumnes.

Per a l’INcluTAC extraurem la informació obtinguda sobre les idees de com es pot ajudar a la societat o a les persones amb NEE (des del punt de vista de l’alumnat i els coneixements que tenen en aquest moment).