ECOPOP: perquè la reutilització és sostenibilitat

PRESENTACIÓ

EQUIP

Aquest projecte ha estat creat i dissenyat per l’equip NEXTPLANET de Lleida, originalment format per Carol Castro, M. Glòria Garcia, Jaume Ramon Olivart i David Saura. La composició de l’equip ha canviat però alguns hem decidit entrar en la fase de pilotatge.

Actualment formem part de l’equip professorat de l’Institut Guindàvols:

Carol Castro, professora d’Anglès (ccastro8@xtec.cat)

M. Glòria Garcia, professora de Ciències Socials (mgarci25@xtec.cat)

Josep Ramon Oltra, professor de Tecnologia (joltra4@xtec.cat)

David Ruz, professor de Filosofia i Ciències Socials (druz@xtec)

PROJECTE

La creació del projecte dona resposta a 3 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible: 6, 7 i 13.

El projecte pretén crear una plataforma (app) d’intercanvi de productes per ser reutilitzats evitant l’impacte mediambiental. Darrera d’aquest producte final es genera un procés d’aprenentatge centrat en la conscienciació sobre la nostra petjada ecològica, fent l’anàlisi dels residus que generem i els recursos que consumim, assignant valor als objectes en funció de l’impacte que deixen de generar.

Pretenem revaloritzar els objectes, fomentant la reutilització com a estratègia per reduir residus.

Les tasques que es desenvoluparan en el pilotatge del producte són les següents:

1. Quina és la meva petjada ecològica.
  2. Anàlisi d’objectes i categorització.
  3. El valor dels objectes.
  4. Disseny d’una app.

En entrades posteriors us presentarem amb més concreció les tasques a desenvolupar. En aquesta fase inicial de pilotatge farem revisió de les tasques per millorar-les i assolir de la millor manera el repte que ens hem plantejat.

Seguim…

Annex: Us deixem enllaçat el dossier d’alumnat. Esperem que us ajudi a veure què perseguim amb la realització d’aquest projecte.

ECOPOP_Dossier alumnat