Revisem les tasques i la distribució horària

Amb la constitució del nou equip de treball es fa necessària la revisió de les tasques i l’assignació de cadascuna a cada professor. Alhora es revisa l’horari de cada grup per planificar adequadament les activitats a l’aula. La part positiva de tot plegat és que ara el nostre projecte incorpora un element d’emprenedoria molt interessant: posarem en marxa el Business Model Canvas per fer que l’alumnat crei un model de negoci al voltant de la creació de la app.

I respecte a l’horari, la grata sorpresa és que observem que podem establir franges de 2 i 3 hores lectives seguides dedicades a la realització del projecte. Això facilita que l’alumnat desenvolupa les tasques sense interrupcions i sense pauses provocades pel canvi de matèria. Per tant, podem planificar tasques que es comencin i s’acabin en un mateix dia, amb el tancament d’autoavaluació i coavaluació necessaris. L’aplicació de la metodologia de treball per projectes esdevé més efectiva.

Quant a la revisió de les tasques, ara queden de la següent manera:

Activitat 1: La nostra petjada ecològica.

  • Es fa la quantificació dels residus que generen a casa seva durant una setmana completa (setmana del 4 al 11 de febrer). Per facilitar la recollida de les dades el professorat els facilitem una graella, que s’ha valorat prèviament amb l’alumnat.
  • Es fa el tractament estadístic de les dades obtingudes amb l’ús d’un full de càlcul i es fan gràfics que són analitzats i valorats per l’alumnat.
  • Es complimenta un qüestionari que permet fer el càlcul de la seva petjada ecològica a partir de les dades que han recollit a les seves llars. Es demana la col·laboració de les famílies per incloure altres dades que demana el qüestionari. Posteriorment a l’aula es valora la petjada individual, la dels grups de treball i la de la classe, aplicant criteris estadístics per interpretar les dades.
  • Aquesta activitat s’amplia amb una proposta nova, aportada per la professora de Física i Química: pràctica de laboratori on experimentin amb les reaccions químiques que es produeixen amb materials que han recollit durant la setmana i observar quin és el promig de temps que cada material pot romandre al medi ambient. Llavors estaran en disposició de valorar l’impacte dels residus i la necessitat de reutilitzar-los.

La resta d’activitats queden pendents de concretar quant a criteris d’avaluació, però es manté el format.

S’afegeix una tasca 5: creació del Business Model Canvas per idear un model de negoci al voltant de l’app que han de dissenyar.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>