L’objectiu prioritari és identificar els materials amb què es fabriquen els objectes que comprem, la seva utilitat i
el procés de fabricació. D’aquesta manera hauran de ser capaços de valorar el seu impacte
mediambiental i reflexionar sobre si són objectes reutilitzables o, si més no, reciclables. Associat a aquesta pràctica, l’alumnat pot començar a prendre decisions sobre quins seran els tipus d’objectes susceptibles de ser intercanviats.
Desenvolupament de la tasca:
Se’ls demanava l’anàlisi de dos objectes relacionats amb la seva empresa, és a dir, adaptar-ho a la categoria d’objectes que inclourien en la seva aplicació mòbil. Davant la incertesa i no haver pres la decisió sobre aquest aspecte, es van analitzar objectes d’ús propi: un bolígraf, una motxilla, una llibreta…
Van utilitzar la fitxa d’anàlisi utilitzada habitualment a la matèria. Aquest procés va ser lent, però van enllestir-la, incidint en l’aspecte més tècnic. Va ser més complicat guiar-los en el grau d’impacte ambiental de cada matèria primera utilitzada. Aquest és una aspecte a treballar més a fons i amb més atenció.
Valoració de l’activitat:
Els ha permès entendre la transformació de les matèries primeres i la varietat de materials utilitzats en la fabricació d’objectes. Aquesta activitats els ha ajudat a entendre que hi ha objectes que per la seva àmplia diversitat de materials utilitzats es fa difícil recliclar-los, per tant, se’ls fa considerar les possibilitats de reutilització.