Tasca 4: Dissenyeu la vostra app

Arriba, per tant, el moment de dissenyar l’entorn a partir del qual els usuaris podran materialitzar la proposta que se’ls ofereix: reutilitzar els seus productes mitjançant l’intercanvi.
Caldrà integrar de manera clara tota l’estructura del projecte.
Objectius:
– Planificar l’estructura de la APP
– Crear el formulari de registre adaptat a les necessitats de cada producte.
– Prototipar i testejar la APP.
Els equips, un cop prototipada la APP en l’aplicació Marvel la fan testar als altres equips de treball.

Desenvolupament del procés:

Davant del repte de crear la app, en primer lloc es va valorar la complexitat que suposava proposar intercanvis de qualsevol producte. Això generava un catàleg massa ampli de productes, amb la dificultat d’haver de generar un cercador en la aplicació prou eficient.

Aquest problema va tenir una ràpida solució: cada equip triaria la categoria de productes sobre la que volia impulsar l’intercanvi. Aquesta proposta els va sembla molt encertada, de manera que van aparèixer diferents categories en funció dels interessos de l’alumnat: roba, llibres, productes d’oci, roba de festa, disfresses, material escolar, objectes de plàstic, etc.

Per tant la diversitat d’aplicacions amb diversos usos feia més rica la proposta de projecte.

Un cop decidit el sector en el que se centrarien, se’ls va orientar sobre:

• cercar l’existència d’altres aplicacions similars (en aquest cas, Wallapop servia com a bon exemple).
  • observar com s’estructuren altres app
  • estructurar l’aplicació tenint en compte els seus objectius.
  • dissenyar les pantalles de la seva aplicació, que respongués als objectius fixats.
  • crear el prototip en l’aplicació Marvel. Se’ls va facilitar un petit manual per orientar-los en els passos a seguir.
  •  Publicar les captures d’imatges en la web i enllaçar el prototip a la web.

Es van intentar testar, però no tots van enllestir les aplicacions en el mateix termini.

Valoració de l’activitat:

Cal destacar la complicació en l’ús de l’aplicació Marvel. Malgrat pensar que tindrien prou habilitats per aprendre a utilitzar-la, va estar necessari crear el manual d’ajuda.

No tots els equips van elaborar prototips prou complets.

Exemple de prototip d’aplicació: https://marvelapp.com/ba4hi3e/screen/56077629