Analitzem anuncis publicitaris

Avui hem visualitzat dos anuncis i hem analitzat els rols masculins i femenins dins d’aquests.

Ens hem adonat que el rol masculí és decidit, valent, agressiu, fort, dominant, intel·ligent… i el rol femení és tendre, passiu, submís, dependent, poruc…

Anuncis visualitzats:

Hem utilitzat una taula d’indicadors per saber si eren anuncis sexistes:

Número INDICADOR
1 Crea models que consoliden els rols de gènere tradicionals per cada un dels sexes
2 Considera els estàndards de bellesa pocs reals com a sinònim d’èxit
3 Presenta el cos de la dona com un espai d’imperfeccions que s’han de corregir, per poder arribar al’estàndard de bellesa marcat
4 Representa el cos femení com un objecte, és a dir, coma  valor afegit als atributs d’un determinat producte, com si fos, en definitiva, el seu embolcall
5 Exclou a les dones de les decisions econòmiques de major rellevància
6 Centra a la dona en els productes relacionats amb la neteja i la llar
7 Les imatges utilitzen el cos femení de manera que es prioritzen els atributs físics sobre els intel·lectuals

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>