Aplicació de Visualització Temporal (AVT)

Activitat: Aplicació Visualització Temporal.
Construir una Aplicació per ajudar en la percepció temporal segons les indicacions aportades des del SIEI per resoldre la necessita que s’ha detectat.

Alguns alumnes del SIEI tenen dificultats en percebre el pas del temps i, en conseqüència, els és difícil situar-se temporalment al llarg de la seva estada diària en el centre.

Tipus de recurs
Aplicació per a entorn Windows
  • Reflexionar sobre la matèria
  • Veure que es pot treballar de manera individual però que es pot generar un producte molt millor sumant el treball de tot el col·lectiu.
  • Aula d’informàtica
  • Recurs: Visual.NET v2010. Entorn de programació per crear aplicacions per a entorn Windows.
Eines d’avaluació
Després de testejar el bon funcionament de l’aplicació caldrà sotmetre-la a l’avaluació dels alumnes del SIEI que han fet la petició i veure que l’aplicació està ben dissenyada i soluciona la necessitat que s’havia plantejat.

Si no és així caldrà, seguint les pautes indicades, revisar l’aplicació i refer tot el que sigui necessari.

Temporització
Activitat realitzada com a tasca dins del tema de programació d’aplicacions.
Gestió de l’aula
Treball individual o en grups de dos alumnes. Es seguirà el cicle de vida d’una aplicació informàtica. En la fase de disseny de la interfície es pot treballar conjuntament amb els alumnes de disseny visual.
Observacions
Aquesta activitat s’extreu d’una demanda feta pels alumnes de les SIEI. Per tant, caldrà treballar conjuntament amb ells i que en facin l’avaluació de l’aplicació creada.

Exemples (captures de pantalla) de les aplicacions desenvolupades pels alumnes Generadors de l’optativa de programació d’ESO4.