Estem preparant els nostres alumnes per a les professions del futur? 

Per tal que tant ells com també nosaltres reflexionem sobre el recorregut que ha fet el món laboral des del que van viure els seus avis i àvies fins al que viuran ells i elles mateixos hem endegat el projecte IT-JOBS, adreçat a  3r d’ESO, que  vol posar de manifest les conseqüències  de la revolució digital en el món laboral. Ens proposem  investigar, analitzar, contrastar i entendre el món laboral i endinsar-nos en el coneixement de noves professions, derivades de la revolució digital, des d’Internet, Robòtica, Energia i Medi ambient, Enginyeria, Construcció i Economia, fins a les Noves Realitats, virtual, augmentada i 3D.

I en relació amb el projecte, avui  han assistit a la xerrada impartida per SALVADOR FERRÉ, biòleg i divulgador de ciència, codirector d’Eduscopi, una empresa que potencia  la innovació en educació a través del disseny de projectes i  recursos. Ens ha parlat de diferents professions,  no ja del futur sinó del present,  relacionades amb la digitalització (com ara els comunicadors youtubers, podcast, videojocs…)  i la recerca relacionada  amb intel·ligència artificial, dades obertes o aplicacions mòbils. Ha encoratjat els i les nostres joves a formar-se  amb amplitud de mires (no tot el que estudiem ens agrada i sí tot el que s’estudia serveix);  a ser flexibles a l’hora de triar un camí o altre  ( no tenir por a  començar  en una branca i decantar-se després  per una altra); a no témer acara-se a estudis de ciències – que no són elitistes, diu – i sovint són rebutjats  per la seva dificultat i s’ha adreçat en particular a les noies per tal que no tinguin prejudicis de gènere en relació als seus estudis. En suma, els ha encomanat passió en allò que fan i faran.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>