EL SO BINAURAL

El so binaural, és aquell que, és gravat mitjançant l’ús de dos micròfons en un cap artificial, intenta crear per l’oient una sensació de so 3D similar a la d’estar físicament  en l’habitació o el lloc on es produeixen els sons. Es diferencia de l’estèreo en que reprodueix el so en un rang d’esquerra a dreta i en profunditat degut a les botzines del surround, ja que en estèreo es tenen les dues dimensions del pla paral·lel, i en el sistema binaural es tracta d’obtenir un so en les 3 dimensions amb la dimensió agregada a l’altura.

L’escolta binaural (escoltar amb dues orelles, és el que posseeixen els éssers dotats de dues orelles), és el que permet al cervell humà, interpretar un so, conjugant la informació que li arriba d’ambdós sentits. L’audició és un procés complex. La informació que el cervell rep de cada una de les orelles és diferent-excepte quan estan equidistants de la font-, perquè ambdues orelles estan físicament separades entre si pel cap. Aquesta diferència en la situació de les orelles és la que li permet al cervell localitzar la font sonora. Al sistema auditiu la sensació tridimensional està relacionada amb la diferència d’amplitud i temps que rep de cada sentit. És a dir, la localització dels sons en l’espai s’aconsegueix amb el processament per separat de la informació de cada orella i amb la posterior comparació de fase i nivell entre els dos senyals.

Us deixem aquí un so gravat per un dels nostres membres del grup, en Jesús Arbues: SO DEL MAR a Vilassar!

Disfruetu-lo!