Ordering at a restaurant

La unitat didàctica que hem preparat relacionada amb el vídeo VR és una típica situació comunicativa de demanar en un restaurant. A punt per fer una immersió en l’experiència?

En aquesta unitat es treballen les següents competències bàsiques a l’ESO en llengua anglesa: C1, C2, C3, C4, C8.

Nivell: 3 ESO (A2)

Temporització: Un mínim de 4 sessions i deures

Material:

Ulleres per visionar VR per la classe

Mòbils

Model Avaluació Inicial: Coneixements previs sobre el tema, test diagnòstic.

Teniu diverses opcions de tasques:

Model tasca amb vídeo VR

Model tasca amb so 1

Model tasca amb so 2

PROCEDIMENT

Podeu utilitzar  qualsevol d’aquestes tasques dins d’una unitat didàctica que ja utilitzeu sobre el tema Food o bé seguir una proposta didàctica similar.

Sessió 1.

1.1 Warm-up. Demanar als alumnes si han anat mai a un restaurant on han hagut demanar en llengua anglesa. Si fos un restaurant català per turistes, quins plats creuen que s’oferirien? Es pot utilitzar la tècnica de grup cooperatiu full giratori o bé una pluja d’idees amb una app tipus padlet. (10-15 minuts)

1.2 Test diagnòstic. Explicar als alumnes que aprendran a demanar a un restaurant i ara comprovem què saben del tema, proposant-los el Model Avaluació Inicial. (10 minuts) Es guarden els testos per contrastar al final de la unitat. També es pot fer una versió digital del model d’avaluació inicial amb wizer.me que recull els resultats al compte del professor.

1.3 Tasca vídeo. Es procedeix a presentar Model tasca amb vídeo VR  (o com a alternativa alguna de les activitats només amb so, com per exemple  Model tasca amb so 1 o bé el model tasca amb so 2.

Els alumnes realitzaran les tasques  i  visionaran el vídeo amb VR. Caldrà tenir ulleres i mòbils disponibles, en funció  del nombre d’alumnes de l’aula, i mostrar com es visualitza. (40 minuts). Si no en disposem, caldrà preparar una activitat en paral·lel, mentre l’alumnat va visionant el vídeo i realitza el Model tasca amb vídeo VR.

Sessió 2.

Una vegada l’alumnat ha visionat i fet la tasca, ho corregeixen en grups, amb la supervisió del docent. En grups de 3-4 preparen un diàleg similar que hauran d’assajar, amb ajuda i correcció per part del docent també.

Sessió 3 o més.

Es poden fer les gravacions a l’hora de classe, sobre tot si es vol gravar en VR. En aquest cas, caldran més sessions.

D’altra banda, també es pot assignar per deures, si es fa en dispositius de vídeo ordinaris. Cal que tinguin com a mínim un marge d’una setmana  per què puguin trobar-se i gravar/editar.

Sessió 4.

Visualitzar els vídeos a classe. Es pot utilitzar una rúbrica de d’auto-avaluació i co-avaluació .

Fer el test diagnòstic de nou, per contrastar si l’aprenentatge ha millorat.