VRidiomes

hola, hallo, hi, bonjour   🙂

Com ens pot ajudar la realitat virtual amb l’aprenentatge d’idiomes? Aquesta és la driving question del nostre projecte.

Per pilotar aquesta idea, ens traslladem a l’Escola d’Hostaleria de Girona per reproduir una experiència quotidiana com és demanar en un restaurant en llengua anglesa.

Alumnes de 3 ESO juntament amb alumnes de 1r de Cicle Formatiu de Servei Hostaleria escenificaran aquesta experiència, que serà gravada en Realitat Virtual.

El vídeo 3D resultant s’utilitzarà a l’aula amb una mostra d’alumnes per adquirir o millorar la competència comunicativa en aquesta situació. En paral·lel, una altra mostra d’alumnes del mateix nivell adquirirà aquesta mateixa competència sense el suport de Realitat Virtual.

Quin grup d’alumnes creieu que serà competent abans en la situació de demanar en un restaurant?

Si la nostra hipòtesi és correcta, la mostra que treballa amb el suport de la Realitat Virtual serà més efectiva en l’adquisició d’aquest aprenentatge. Per què? Segons la Virtual Reality Society, l’aprenentatge en realitat virtual mostra aquests beneficis:

• Experiència activa enlloc de passiva
  • Vinculació immediata : Molt útil avui en dia en un món de períodes d’atenció reduïts .
  • Ajuda a comprendre temes, teories o conceptes complexos
  • Experiència immersiva evita les distraccions
  • L’exploració i una metodologia activa facilita l’aprenentatge i la retenció.
  • Adequat a tots els estils d’aprenentatge.

Si l’experiència resulta exitosa, ens plantegem crear un espai de videos 3D creats per la comunitat educativa per a la comunitat educativa per ajudar en l’aprenentatge de l’anglès.

Els resultats d’aquesta experiència estaran disponibles aquí ben aviat.

source: Flickr CC