El programa

El programa Escacs a l’escola sorgeix de les directrius del Parlament de Catalunya, de data 21 de juliol de 2010, que declara els escacs d’utilitat pública i insta el Govern a emprendre actuacions per difondre i fomentar la pràctica dels escacs entre la població catalana, especialment en els àmbits de l’educació, lúdic i de la salut. També parteix de la declaració del Parlament Europeu, de data 15 de març de 2012, instant els estats membres a introduir el programa “Escacs a l’escola” en els seus sistemes educatius.

Programa “Escacs a l’escola”

El programa, iniciat el curs 2012/13 a Catalunya, destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu, ja que són un recurs que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògicomatemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Per tal de fomentar i dotar de les eines necessàries per poder-lo dur a terme, el Departament d’Educació ofereix cursos de formació per al professorat d’escoles i instituts.

També compta amb un conveni de col·laboració entre el Departament d’Educació i la Federació Catalana d’Escacs (institucions impulsores) i tres universitats: Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili.