Nou curs telemàtic de 45 hores de formació

Curs Telemàtic eXeSeguim fent petites passes endavant en el Projecte eXeLearning!!

Una de les branques del nostre projecte és la formació docent en aquesta eina Open Source que tantes satisfaccions dona al professorat.

Ens plau presentar-vos un nou curs amb uns objectius i continguts força ambiciosos, s’anomena:

Creació de Recursos Educatius Oberts amb eXeLearning

Coneixeu, a grans trets, les seves característiques.

Descripció

Amb aquest curs de 45 hores s’adquireixen els coneixements necessaris per a la creació i edició de materials educatius amb el programari lliure d’autor eXeLearning, amb el qual es poden fer els materials que professors i professores fan servir diàriament amb els alumnes.  El curs també aporta una visió general sobre els aspectes que envolten el procés de creació, amb especial incidència en els recursos educatius oberts, el disseny universal d’aprenentatge, els objectius de desenvolupament sostenible, l’aprenentatge – servei, el treball cooperatiu o l’avaluació.

Objectius

• Aprendre a crear recursos pedagògics sobre la base de la cultura del coneixement lliure.
  • Aprendre els aspectes bàsics sobre els REO per ser emprats amb els materials educatius creats amb eXeLearning.
  • Utilitzar eXeLearning per a treballar amb la diversitat (DUA).
  • Fer ús  d’eXeLearning com eina ideal per a la creació de recursos educatius, tant de tipus tradicional, com d’enfocament de servei a la societat (ODS i APS).

Continguts

• Ciutadania digital i la cultura lliure.
    • Programari lliure a les escoles.
    • Coneixement lliure i els Recursos Educatius Oberts (REO).
    • Tractament de la diversitat: Disseny Universal per a l’aprenentatge (DUA).
    • Ciutadania digital amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
    • La cultura del coneixement lliure i la ciutadania digital amb els projectes d’aprenentatge – servei (APS)
  • Creació i edició de materials: eXeLearning.
    • Instal·lació del programari.
    • Propietats i estil dels projectes.
    • iDevices.
    • Integració d’altres eines.
    • La planificació del treball cooperatiu amb eXeLearning.
    • Avaluació amb eXeLearning.
    • Exportació i publicació dels materials a Internet.

Avaluació

L’avaluació es realitzarà d’acord amb el projecte d’eXeLearning que s’haurà anat construint al llarg del curs i que serà lliurat com a projecte final.

La primera edició tindrà lloc del 7 de febrer al 5 de juny.

Us voleu inscriure? Apunteu-vos