Disaster report

Etapa: Secundària

Usuari: Alumnat

Autor: Miquel Àngel Fuentes, INS Quercus, Sant Joan de Vilatorrada.

Objectiu

Familiaritzar als alumnes en el seu ús crític, aprendre el seu funcionament, crear recursos (imatges, textos, vídeos, etc.), reforçar competències específiques d’una o diverses àrees o matèries.

Experiència

Aquesta és una activitat situada dintre d’una situació d’aprenentatge a la matèria d’anglès de 2n d’ESO. En aquesta activitat, l’alumnat ha de crear una notícia enganyosa (fake news) sobre un desastre natural. En aquesta activitat es treballa vocabulari clau sobre desastres naturals, té un focus gramatical en el passat simple i treballa la tipologia textual de l’article periodístic.

Aspectes positius

L’alumnat ha utilitzat les eines d’edició d’imatge amb intel·ligència artificial generativa de Canva per modificar imatges per incloure desastres naturals. Això ha permès a l’alumnat familiaritzar-se amb l’edició d’imatge amb IA i debatre sobre la fiabilitat dels continguts que consumim a les xarxes socials.

Aspectes a tenir en compte

Les condicions d’ús de Canva per a l’educació semblen indicar que els usuaris tinguin almenys 13 anys (al primer trimestre de 2n d’ESO algun alumne podria tenir 12 anys). Millor fer-ho a partir del segon trimestre

Modificar imatges amb Canva.

Com modificar imatges amb IA amb Canva explicat per un alumne.