Filtres

Àmbit





Tipus








Idioma




Nivell




Recursambittipusidiomesnivell

Intel·ligència Artificial a la Microeducació: Transformant l’Aula del Futur

Aquest llibre és el resultat d’un any de treball de docents de totes les àrees i nivells educatius i especialistes de sis països diferents endinsant-se en els fonaments de la IA i la seva aplicació a l’aula.
Aplicat a Educació
Article web, Document
Català
Intermedi

La digitalització a l’aula.

La comunitat educativa és testimoni d’un creixement exponencial de la presència d’eines digitals en la quotidianitat escolar. D’ençà que la pandèmia va evidenciar la bretxa digital, sabem que prescindir-ne suposa privar l’alumnat d’unes competències indispensables en un mercat laboral altament tecnificat i competitiu. De la digitalització, però, cal veure’n tant la llum com les ombres: al costat de la igualtat d’oportunitats hem de posar-hi els nous reptes pedagògics i els dilemes ètics que suposa la irrupció de sistemes d’intel·ligència artificial com el ChatGPT, que és ara mateix un dels protagonistes del debat educatiu.
Aplicat a Educació
Document
Castellà
Intermedi

AI for Teachers: an Open Textbook

Aquest document neix d’AI4T, un projecte Erasmus+ que es basa en l’anàlisi que la IA i l’educació. Els seus objectius són: crear material didàctic per formar els professors sobre com utilitzar la IA en un entorn educatiu, Utilitzar aquest curs en sessions de formació per a professors de cinc països i avaluar i documentar la qualitat de la formació.
Aplicat a Educació, Eines
Document, Pàgina web
Anglès
Intermedi

AI unplugged

Col·lecció d'activitats "Unplugged" relacionades amb el tema de la IA que ofereixen enfocaments que ajuden alumnes de totes les edats a familiaritzar-se amb les idees i els conceptes de la informàtica de forma activa i sense necessitat d'utilitzar un ordinador.
Aplicat a Educació, Eines
Document, Pàgina web
Castellà
Intermedi

IA i creativitat. Un matí amb Lluís Nacenta. Propostes per treballar a l’aula. 

Aquest dossier elaborat per Roger Manau, amb el suport de l’equip del CCCB, Conté 3 activitats per treballar la història de la IA a l’aula, per reflexionar sobre el seu ús i també proposa la utilització de diferents eines d’IA per crear música i imatges i un parell d’exemples per reflexionar entorn de la idea d’autoria, creació i plagi en aquest context. Es tanca amb materials d’ampliació i bibliografia.
Aplicat a Educació
Document
Català
Intermedi

Docencia en la era de la inteligencia artificial: enfoques prácticos para docentes

En l'era de la informació i l'avanç tecnològic sense precedents, la integració de la Intel·ligència Artificial (IA) en l'educació ha emergit com un tema de creixent rellevància i debat. Des del sorgiment de models de IA generativa fins a la implementació d'eines innovadores a l'aula, el panorama educatiu es troba en constant transformació. L'objectiu d'aquest informe és promoure, tant entre professors com estudiants, un ús eficaç, responsable i ètic de la Intel·ligència Artificial Generativa dins de l'educació superior.
Aplicat a Educació
Document
Castellà
Intermedi

TecnologIA i Pau

Aquesta proposta didàctica del DENIP 2024 ens convida a dur a terme diverses activitats als alumnes d’infantil, primària, ESO i Batxillerat plantejades amb l’objectiu de reflexionar sobre la realitat de la IA, les seves conseqüències i l’amenaça o oportunitat que suposa per la pau i la justícia global al món.
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat
Document
Català
Intermedi

AI and the Future of Skills, Volume 2

La intel·ligència artificial (IA) ha sorgit com una àrea significativa de desenvolupament. La seva integració en diversos sectors requereix una comprensió integral de les seves capacitats, especialment en relació amb les habilitats humanes. El projecte AI and the Future of Skills (AIFS) del Centre de Recerca i Innovació Educativa (CERI) de l’OCDE du a terme aquesta tasca, amb l’objectiu de proporcionar un marc metodològic per avaluar i comparar les capacitats […]
Governança
Document
Anglès
Intermedi

Orientacions i recomanacions per l’ús de la intel·ligència artificial als centres educatius

L’aparició de l’aplicació ChatGPT, el 30 de novembre del 2022, revoluciona i posa l’ús conscient de la IA en el focus mediàtic; i també en l’àmbit educatiu, atès que l’alumnat comença a utilitzar aquesta tecnologia amb una repercussió notable.Vist l’interès creixent per l’ús de la IA en educació, el Departament d’Educació ha creat un grup de treball específic, per tal de fer seguiment de l’ús d’aquesta tecnologia i valorar-ne les […]
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat
Document
Català
Intermedi

Llei d’ IA de la UE: primera normativa sobre intel·ligència artificial

L'ús de la intel·ligència artificial en la UE estarà regulat per por la llei d'intel·ligència artificial, la primera llei integral sobre IA del món. Aquí trobaràs més informació sobre com funcionarà.
Ètica i seguretat, Governança
Article web
Castellà
Intermedi

Systematic prejudices

La intel·ligència artificial s'està adoptant a tots nivells a un ritme sense precedents, sovint perpetuant i fins i tot escalant i amplificant els biaixos humans, estructurals i socials que poden provocar danys en l'àmbit individual, col·lectiu o social. Aquest estudi explora els biaixos en tres grans models de llenguatge (LLM) importants, destacant el seu paper tant en sistemes avançats de presa de decisions com a agents de conversa orientats als usuaris.
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat
Document
Anglès
Intermedi

Entrenador d’un generador d’imatges per IA

Amb aquest entrenador es pot aprendre a millorar les instruccions que donem a una aplicació d'IA per generar imatges.
Eines
Pàgina web
Anglès
Bàsic

ChatGPT y educación universitaria-posibilidades y límites de ChatGPT como herramienta docente

ChatGPT és la primera eina de IA que ha travessat la frontera entre eines utilitzades per especialistes i eines utilitzades pel gran públic, arribant a ser l'aplicació amb major creixement de la història.
Aplicat a Educació
Document
Castellà
Intermedi

Australian Framework for Generative AI in Schools

El Marc australià per a la intel·ligència artificial generativa (IA) a les escoles pretén orientar l'ús responsable i ètic de les eines d'IA generativa de manera que beneficiïn els estudiants, les escoles i la societat.
Aplicat a Educació, Eines, Ètica i seguretat
Document
Anglès
Intermedi

Com preguntar a la IA

Guia sobre com interrogar als diferents tipus d’intel·ligències artificials generatives per tal que siguin d’utilitat dins els processos docents de planificació de l’assignatura, el disseny de l’avaluació, la comunicació amb l’estudiantat i d’altres activitats del procés d’ensenyament.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Català
Intermedi

Proyectos prácticos de IA para el aula (INFORMATICA)

Aquestes guies han estat desenvolupades amb el propòsit d'ajudar els docents a implementar projectes d'intel·ligència artificial a les seves aules de manera pràctica, detallada i contextualitzada. Són una eina valuosa per orientar els educadors en la introducció, exploració i comprensió de la intel·ligència artificial amb els estudiants.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Castellà
Intermedi

Proyectos prácticos de IA para el aula (ETICA IA)

Aquestes guies han estat desenvolupades amb el propòsit d'ajudar els docents a implementar projectes d'intel·ligència artificial a les seves aules de manera pràctica, detallada i contextualitzada. Són una eina valuosa per orientar els educadors en la introducció, exploració i comprensió de la intel·ligència artificial amb els estudiants.
Aplicat a Educació, Eines, Ètica i seguretat
Document
Castellà
Intermedi

Proyectos prácticos de IA para el aula (MATERIAS OPTATIVAS)

Aquestes guies han estat desenvolupades amb el propòsit d'ajudar els docents a implementar projectes d'intel·ligència artificial a les seves aules de manera pràctica, detallada i contextualitzada. Són una eina valuosa per orientar els educadors en la introducció, exploració i comprensió de la intel·ligència artificial amb els estudiants.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Castellà
Intermedi

Proyectos prácticos de IA para el aula (SECUNDARIA)

Aquestes guies han estat desenvolupades amb el propòsit d'ajudar els docents a implementar projectes d'intel·ligència artificial a les seves aules de manera pràctica, detallada i contextualitzada. Són una eina valuosa per orientar els educadors en la introducció, exploració i comprensió de la intel·ligència artificial amb els estudiants.
Aplicat a Educació, Funcionament IA
Document
Castellà
Intermedi

OCDE Recommendation of the Council on Artificial Intelligence

Aquesta Recomanació té com a objectiu fomentar la innovació i la confiança en la IA promovent la gestió responsable d'una IA fiable alhora que garanteix el respecte als drets humans i als valors democràtics. Complementant els estàndards de l'OCDE existents en àmbits com la privadesa, la gestió del risc de seguretat digital i la conducta empresarial responsable, la Recomanació se centra en qüestions específiques de la IA i estableix un estàndard que es pot implementar i prou flexible per resistir la prova del temps en aquest camp en ràpida evolució.
Ètica i seguretat, Governança
Document
Anglès
Avançat

La nueva realidad de la educación ante los avances de la inteligencia artificial generativa

En aquest article es reflexiona sobre els avantatges, els inconvenients, les potencialitats, els límits i els reptes de les tecnologies generatives d'intel·ligència artificial en educació, amb l'objectiu d'evitar els biaixos propis de les posicions extremistes.
Aplicat a Educació
Document
Castellà
Intermedi

OCDE Opportunities, guidelines and guardrails for effective and equitable use of AI in education

Aquest document presenta unes directrius que tenen com a objectiu ajudar les jurisdiccions educatives i les organitzacions que representen tant els professors com els educadors a navegar per quins són els desenvolupaments ràpids de la IA. Les Directrius es basen en les Recomanacions del Consell de l'OCDE sobre Intel·ligència Artificial (2019) i sobre Connectivitat de Banda Ampla (2021). També es basen en els deu principis sobre la recuperació educativa efectiva i equitativa (2021) desenvolupats pel Secretariat de l'OCDE i la Internacional de l'Educació el 2021.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

Guía para integrar las tecnologías basadas en inteligencia artificial generativa en los procesos de enseñanza y aprendizaje

Les tecnologies basades en intel·ligència artificial generativa (IAG), com ChatGPT, han experimentat un creixement exponencial i una adopció massiva en els darrers mesos. Mentre que alguns consideren que aquestes tecnologies poden contribuir a minimitzar les tasques més supèrflues i permetre centrar-se en aquelles qüestions més importants, per a altres representen una amenaça a la integritat acadèmica, ja que es poden utilitzar de forma no ètica.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Castellà
Intermedi

CONSENSO DE BEIJING sobre la inteligencia artificial y la educación

La UNESCO ha publicat el document Consens de Beijing sobre la intel·ligència artificial i l'educació, el primer document que proposa consells i recomanacions sobre com treure més profit de les tecnologies d'IA amb vista a la consecució de l'Agenda 2030 d'Educació.
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat, Governança
Document
Anglès, Castellà
Intermedi

UDG. Intel·ligència artificial, ètica i societat

Aquest treball té com a objectiu oferir una panoràmica de les implicacions ètiques i socials de la IA a través d’una revisió de la literatura especialitzada i d’opinions expertes. Tenint en compte els avenços i les principals qüestions que es plantegen en l’acadèmia, la indústria i la política, l’informe tracta de proporcionar una informació útil i elements per al debat entorn de les oportunitats i limitacions de la IA.
Ètica i seguretat
Document
Català
Intermedi

Paradox learning. AI Toolkit for Educators

La intel·ligència artificial (IA) ens envolta. Des de les recomanacions personalitzades de pel·lícules i música a les plataformes de reproducció en temps real, fins a assistents de veu i text predictiu als nostres telèfons, fins a prediccions de trànsit als nostres sistemes GPS, els algorismes d'IA funcionen en silenci per donar forma a les nostres experiències quotidianes. Aquest toolkit té com a objectiu proporcionar una comprensió completa de la infinitat de maneres en què la IA es pot utilitzar per racionalitzar les tasques administratives, dur a terme investigacions, millorar el suport personalitzat, millorar la qualitat de l'aprenentatge i l'avaluació i molt més.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Anglès
Intermedi

IA como copiloto: creando orientaciones diácticas didácticas con recursos digitals

El propòsit d'aquesta guia és proporcionar orientacions pràctiques als docents sobre com aprofitar l'eina de ChatGPT per crear orientacions didàctiques efectives en l'ús de recursos digitals d'aprenentatge, a través d'exemples concrets i estratègies pedagògiques, basades en les competències, exercicis d'aprenentatge, capacitats i processos didàctics propis de cada àrea. La guia vol fomentar un enfocament pedagògic centrat en l'estudiant, promovent la participació activa, l'aprenentatge cooperatiu, la reflexió crítica i el desenvolupament d'habilitats rellevants per al segle XXI.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Castellà
Bàsic

¿Cómo abordar la inteligencia artificial en el aula?

Les tecnologies generatives basades en la intel·ligència artificial, com ara ChatGPT, estan revolucionant la nostra manera de viure, treballar i consumir continguts i productes, i l'educació no és una excepció. A causa de la seva capacitat per generar textos coherents en segons, diverses institucions educatives d'arreu del món n'han prohibit l'ús. En altres àmbits, en canvi, es fomenta la seva incorporació com a forma d'obrir l'horitzó de creació per part de professors i alumnes. Com es pot saber si un alumne va aprendre realment d'una peça escrita quan és tan difícil saber si l'ha escrit de manera independent i sense un altre suport que el seu coneixement de la matèria? Que tan important és conèixer aquestes eines d'IA per a la generació de textos més enllà de si les utilitzarem o no a l'aula i a la nostra vida quotidiana? Com abordar el seu ús responsable i crític? Aquest document intenta abordar possibles maneres d'incorporar aquestes tecnologies a les propostes docents de secundària i de grau superior.
Aplicat a Educació
Document
Castellà
Intermedi

CE Briefing report 6 – AI and Ethics Human Rights Law and Educational Data

Davant dels dubtes que van provocar que el març de 2023, més d'un miler de líders tecnològics i investigadors demanessin l'aturada del desenvolupament d'eines potents d'IA, la UNESCO proposa el document per fer front a les qüestions ètiques que plantegen aquestes innovacions, en particular la discriminació i els estereotips, inclòs el tema de la desigualtat de gènere, però també la lluita contra la desinformació, el dret a la intimitat, protecció de dades personals i drets humans i ambientals.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

UNESCO. Inteligencia artificial y educación. Guía para las personas a cargo de formular políticas

La IA té la capacitat d’entomar alguns dels reptes més importants a l’àmbit de l’educació, de desenvolupar pràctiques d’ensenyament i aprenentatge innovadores i, finalment, d'adelerar el progrés en la consecució de l’ODS 4. Nogensmenys, aquests avenços tecnològics ràpids impliquen inevitablement nombrosos riscos i reptes, que els debats sobre las polítiques i els marcs reglamentaris tenen encara dificultats per a superar. Publicació orientada a les persones a càrrec de formular polítiques sobre la millor manera d’aprofitar les oportunitats i afrontar els riscos que representa la creixent connexió entre la IA i l’educació.
Aplicat a Educació, Governança
Document
Castellà
Intermedi

Guía para docentes: Cómo usar ChatGPT para potenciar el aprendizaje activo

La irrupció de ChatGPT i altres tecnologies basades en intel·ligència artificial generativa està causant profundes discussions a causa de les seves possibles implicacions en múltiples àrees com el treball, l'economia, les comunicacions, l'acadèmia i particularment a l'educació. Aquest document ofereix una guia pràctica perquè els i les docents explorin com aprofitar aquestes noves eines per potenciar l'aprenentatge actiu dels estudiants.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Castellà
Intermedi

The Barcelona declaration for the proper development and usage of artificial intelligence in Europe

El desplegament creixent de la IA planteja problemes socials sobre la seva seguretat, fiabilitat, robustesa, equitat i integritat moral. Aquest document informa sobre una declaració pensada com a codi de conducta per als investigadors d'IA i desenvolupadors d'aplicacions. Va sorgir d'un taller celebrat a Barcelona l'any 2017 i es va discutir més en diverses reunions de seguiment, tallers i escoles d'IA. La publicació és una qüestió de registre històric i una manera de donar a conèixer la declaració perquè més investigadors i desenvolupadors d'IA la puguin conèixer i que els responsables polítics i els líders de la indústria la puguin utilitzar com a input per a la governança. També discuteix la justificació de la declaració per estimular més debats.
Ètica i seguretat, Governança
Document
Anglès
Intermedi

Directrices éticas para una IA fiable

Aquest document proposa unes directrius per promoure la intel·ligència artificial fiable. Fiabilitat que es basa en tres components que s'han de satisfer al llarg del cicle de vida del sistema: a) la IA ha de ser legal, és a dir, complir amb totes les lleis i normatives aplicables; b) ha de ser ètica, de manera que es garanteixi el respecte als principis i valors ètics; i c) ha de ser robusta. L'ideal és que tots actuïn en harmonia i simultàniament.
Ètica i seguretat, Governança
Document
Anglès, Castellà
Intermedi

Artificial Intelligence and the Future of Teaching and Learning

Aquest document està pensat per pretenen implicar professors, líders educatius, responsables polítics, investigadors i innovadors i proveïdors de tecnologia educativa per treballar junts en qüestions polítiques urgents que sorgeixen a mesura que s'utilitza la intel·ligència artificial (IA) a l'educació.
Aplicat a Educació, Governança
Document
Anglès
Intermedi

OECD Framework for the classification of AI systems

La IA canvia com la gent aprèn, treballa, juga, interactua i viu. A mesura que la IA s'estén per sectors, els diferents tipus de sistemes d'IA ofereixen diferents beneficis, riscos i reptes polítics i reguladors. Considera les diferències entre un assistent virtual, un vehicle autònom i un algoritme que recomana vídeos per a nens. L'OCDE presenta un marc fàcil d'utilitzar per als responsables polítics, reguladors, legisladors i altres per caracteritzar els sistemes d'IA per a projectes i contextos específics.
Governança
Document
Anglès
Avançat

CE Briefing report 7 – Teaching with AI – assessment, feedback and personalisation

L'objectiu d'aquest informe és explorar el potencial d'una sèrie d'àrees relacionades en l'àmbit de la docència amb intel·ligència artificial (IA) – avaluació, feedback i personalització. Fa èmfasi com un dels beneficis més destacats de la IA per a l'educació és el potencial que ofereix per a la personalització: el lliurament d'intervencions educatives que s'adaptin a les necessitats específiques dels estudiants individuals.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

CE Briefing report 5 – Influence of AI on governance in education

La governança de l'educació es refereix a com la presa de decisions es produeix en els sistemes educatius i com els sistemes educatius assignen rols i responsabilitats, determinen prioritats i dissenyen i duen a terme polítiques i programes educatius. Des del punt de vista de la governança educativa, cada vegada és més important explorar i debatre les possibilitats, riscos i límits de la IA en l'educació. Observar la institucionalització de les noves pràctiques de governança educativa que sorgeixen com a resultat de la integració de les tecnologies digitals en l'educació és necessari per compartir les millors pràctiques i adquirir coneixement.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

CE Briefing report 4 – Education about AI

L'educació en intel·ligència artificial és un camp molt actiu, amb nous recursos i eines que sorgeixen contínuament. En informes anteriors, és possible que hagis llegit sobre l'ensenyament per a, amb i sobre IA, el suport als professors i la identificació de les competències necessàries perquè puguin arribar a dominar les tecnologies emergents. Amb tots aquests canvis dinàmics, aquest informe de resum pretén destacar la importància d'integrar l'alfabetització en IA tant en els plans d'estudi existents com en els nous. L’informe es centra a proporcionar idees valuoses i exemples concrets per incorporar eficaçment l'educació en IA.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Anglès
Intermedi

CE Briefing report 3 – Use scenarios & practical examples of AI use in education

Aquest informe presenta un conjunt d'escenaris d'ús basats en recursos existents que els docents poden utilitzar com a inspiració per crear els seus propis, amb l'objectiu d'introduir la intel·ligència artificial (IA) a diferents nivells preuniversitaris, i amb objectius diferents. L'àmbit de l'Educació en Intel·ligència Artificial és molt actiu, amb nous recursos i eines que sorgeixen contínuament. Els recursos inclosos en aquest document ja han estat provats amb estudiants i seleccionats per experts en la matèria, però s'han de prendre com a exemples pràctics per guiar i inspirar la creativitat del professorat.
Aplicat a Educació, Eines
Document
Anglès
Intermedi

CE Briefing report 2 – How to support teachers to use AI in teaching

La tecnologia d'intel·ligència artificial (IA) ja ha passat d'una etapa emergent a una més avançada on la gent està intentant explorar les seves possibilitats i descobrir nous usos innovadors. Va quedar molt clar que la tecnologia d'IA ha arribat per quedar-se, i els professors ja no poden ignorar-la. Com s'han de posicionar les ofertes als educadors i quins problemes resoldrem mitjançant l'ús de la IA? Aquest document tracta de modelar la tècnica de 5 Whys sobre com la IA està impactant en l'educació, l'ensenyament i l'aprenentatge.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

CE Briefing report 1 – Teachers’ competences

Els diferents professionals de l'educació, inclosos els professors, els líders escolars i el personal de suport, necessiten diferents competències per a l'ensenyament amb, per i sobre IA, amb diferents nivells de coneixement, habilitats i actituds. L'ensenyament sobre la IA i l'ús d'aquesta per al suport requereix diferents competències, però tots els professors han d'entendre l'impacte de la IA en els humans i tenir competències per a l'ensenyament amb IA. Per a totes les competències, les descripcions contextuals amb exemples específics de l'assignatura són crucials.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

Directrices éticas sobre el uso de la inteligencia artificial (IA) y los datos en la educación y formación para los educadores

Aquestes directrius ètiques sobre l'ús de la IA i les dades en l'educació i la formació estan dissenyades per a ajudar els agents educatius a comprendre el potencial que poden tenir les aplicacions de IA i l'ús de dades en l'educació i per a conscienciar sobre els possibles riscos. D'aquest manera podran interactuar de manera positiva, crítica i ètica amb els sistemes de IA i aprofitar tot el seu potencial.
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat
Document
Castellà
Intermedi

UNESCO. Recomendación sobre la Ética de la Inteligencia Artificial

artificial en la mesura en què competeixen al mandat de la UNESCO. Aborda l'ètica de la IA com una reflexió normativa sistemàtica, basada en un marc integral, global, multicultural i evolutiu de valors, principis i accions interdependents, que pot guiar a les societats a l'hora d'afrontar de manera responsable els efectes coneguts i desconeguts de les tecnologies de la IA en els éssers humans, les societats i el medi ambient i els ecosistemes, i els ofereix una base per a acceptar o rebutjar les tecnologies de la IA.
Ètica i seguretat
Document
Anglès
Avançat

UNESCO Guidance for generative AI in education and research

La primera guia global de la UNESCO sobre GenAI en educació té com a objectiu donar suport als països per implementar accions immediates, planificar polítiques a llarg termini i desenvolupar la capacitat humana per garantir una visió centrada en l'ésser humà d'aquestes noves tecnologies.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Intermedi

UNESCO – AI in the United Arab Emirates’computing, creative designand innovation K-12 curriculum

En reconèixer la intel·ligència artificial profunda i el potencial transformador, els Emirats Àrabs Units (EAU) han demostrat una previsió estratègica en la integració de la IA en el seu currículum nacional K-12 des de 2017. Aquesta iniciativa pionera es basa en diversos objectius per enriquir les experiències d'aprenentatge dels estudiants i cultivar el seu pensament crític i les capacitats de resolució de problemes entre els alumnes.
Aplicat a Educació
Document
Anglès
Avançat

Inteligencia artificial en la educación.

Document generat amb Chat-gpt on s'expliquen els conceptes bàsics de la IA i es fa una revisió de diferents eines aplicades a cadascun dels camps on la IA pot ajudar en les tasques educatives
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Document
Castellà
Bàsic

The future of AI in schools with John Hattie, Dylan Wiliam, Arran Hamilton

Un grup d'experts en educació, John Hattie, Dylan Wiliam i Arran Hamilton, comparteixen les seves idees sobre la IA i el futur de l'ensenyament i l'aprenentatge.
Aplicat a Educació
Vídeo
Anglès
Intermedi
Llibre blanc

Llibre Blanc sobre la Intel·ligència Artificial aplicada a l’Educació i la Llengua

Llibre Blanc de la CIDAI que aborda les necessitats i identifica accions i palanques per a donar impuls i fomentar l’adopció i la incorporació de la IA al sector educatiu a Catalunya.
Aplicat a Educació
Pàgina web
Català
Avançat

Inteligencia artificial en educación

Recurs educatiu centrat en l'aplicació de la intel·ligència artificial en els contextos educatius, especialment de primària i secundària. En una era caracteritzada per avenços tecnològics constants, el sector educatiu s'enfronta a la necessitat d'adaptació i d'innovació. Aspira a servir com una guia que habiliti els docents per integrar les tecnologies d'intel·ligència artificial a la seva pràctica pedagògica.
Aplicat a Educació
Pàgina web
Castellà
Intermedi

Generative AI and the future of education

Document publicat per la UNESCO analitzant diferents aspectes relacionats amb la IA generativa i la seva influència en l'educació dels futur més proper.
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat
Document
Anglès
Intermedi
Portada llibre projectes pràctics de IA

Proyectos prácticos de IA para el aula (primària)

Estas guías han sido desarrolladas con el propósito de ayudar a los docentes a implementar proyectos de inteligencia artificial en sus aulas de manera práctica, detallada y contextualizada. Son una herramienta valiosa para orientar a los educadores en la introducción, exploración y comprensión de la inteligencia artificial con sus estudiantes.
Aplicat a Educació, Funcionament IA
Document
Castellà
Logo del curs d'IA de OpenAI

Teaching with AI

Guia dissenyada per l'empresa creadora de ChatGPT. - Role playing challenging conversations - Building quizzes, tests, and lesson plans from curriculum materials - Reducing friction for non-English speakers - Teaching students about critical thinking
Eines, Funcionament IA
Document
Anglès
Bàsic
Jaime Altozano

¿Qué significa realmente “Inteligencia Artificial”? Subespacios, pareidolias y creatividad.

El músic, productor i youtuber Jaime Altozano ens mostra el potencial de les IAs per crear vídeos amb estils impressionants. Duració: 1h.
Eines
Vídeo
Castellà
Bàsic
graella de compliment IA EU Act

Quin és el grau de compliment de les regles europees per part dels proveïdors d’IA?

L'Unió Europea ha elaborat un conjunt de normes per garantir el bon ús de la IA. La universitat de Stanford ha fet un anàlisi de quin grau de compliment d'aquestes regles compleixen els principals proveïdors de tecnologies IA (OpenIA, Google, Meta, etc).
Ètica i seguretat
Article web
Anglès
Avançat, Intermedi

Artificial Intelligence (AI) Education for Teachers

Curs d’introducció de Coursera que mostra com introduir la IA a l’aula i acompanyar als estudiants en el seu ús. Durada estimada: 16 hores. En Anglès.
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Curs
Anglès
Bàsic
cover del curs

IA para todos

Curs d’introducció general de Coursera que explica el funcionament de les IA. D'unes 6 hores de duració estimada, és un curs popular amb bones valoracions.
Eines, Funcionament IA
Curs
Anglès, Castellà
Bàsic

AI and Creative Learning:Concerns, Opportunities, and Choices

Un dels creadors d'Scratch, explica en aquest article com utilitzar les IAs per posibilitat l'aprenentatge creatiu.
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Article web
Anglès
foto de Sal Khan

The amazing AI super tutor for students and teachers

Sal Khan, the founder and CEO of Khan Academy, thinks artificial intelligence could spark the greatest positive transformation education has ever seen. Ted Talk. 2023.
Aplicat a Educació
Vídeo
Anglès
portada bofill

Per què la IA a l’educació?

Els algoritmes a examen. Fundació Bofill. Document. Desembre 2022. Català
Aplicat a Educació, Ètica i seguretat, Funcionament IA
Document
Català
Bàsic
ChatGPT-unesco-portada

ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior: guía de inicio rápido

Seminario en línea y guia rápida de la UNESCO para analizar cuáles son sus posibilidades y desafíos en la educación superior.
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Document, Vídeo
Anglès, Castellà
chatgpt-education

ChatGPT, Chatbots and Artificial Intelligence in Education

AI just stormed into the classroom with the emergence of ChatGPT. How do we teach now that it exists? How can we use it? Here are some ideas.
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Article web
Anglès
karina-gisbert

Intel·ligència Artificial: Ajuda o control?

Conferència de la Karina Gisbert que exposa com la intel·ligència artificial té molts usos, però que també comporta riscos. Gener 2022.
Ètica i seguretat
Vídeo
Castellà
Bàsic
captura del curs

Curs ChatGPT, Oportunitat i repte per a la docència. I ara què fem?

Col·lecció de 10 vídeos de Marc Alier sobre l’ús del ChatGPT i la seva utilització a l’aula. Català
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Curs, Vídeo
Català
Bàsic, Intermedi

Aprende IA

Llista de vídeos de Carlos Santana (DotCSV) on explica com funcionen les IAs.
Eines, Funcionament IA
Vídeo
Castellà
Avançat, Intermedi
k-12 curricula

Currículos de IA para la enseñanza preescolar, primaria y secundaria : un mapeo de los currículos de IA aprobados por los gobiernos.

Unesco. 2022. Anglès. Castellà.
Aplicat a Educació
Document
Anglès, Castellà
cervell cablejat

Awesome ChatGPT Prompts

By providing it with a prompt, it can generate responses that continue the conversation or expand on the given prompt. Article web. Github. Anglès.
Eines, Funcionament IA
Article web
Anglès
Intermedi
logo chatgpt

ChatGPT: 16 Instrucciones potentes “prompts” que acelerarán tu forma de aprender o enseñar.

Els prompts són instruccions complementaries que podem donar a ChatGPT per donar-li més context sobre la pregunta. En ocasions millora molt la resposta.
Aplicat a Educació, Eines, Funcionament IA
Article web
Castellà

CiutadanIA

Conceptes bàsics i cultura general necessària per reconèixer on hi ha IA en el món que t’envolta, sempre dins els marcs ètics que et protegeixen com a ciutadà. UPC – IDEIA – Generalitat de Catalunya
Ètica i seguretat, Funcionament IA
Curs
Català
Bàsic

Elementos de IA

Para aprender qué es la IA, qué se puede (y no se puede) hacer, y cómo empezar a crear métodos de IA. Universitat de Helsinki. 2023.
Funcionament IA
Curs
Anglès, Castellà
Bàsic
Scroll to Top