3.A.3.3 Coneix les característiques dels textos generats amb IA. Explora eines de revisió d’historial d’activitat i detecció de contingut generat amb IA i en valora la fiabilitat, així com el respecte a la privacitat i als drets de propietat intel·lectual dels continguts examinats.
Fonts acadèmiques incorrectes. La IA inclou amb una certa freqüència fonts inexistents o incorrectes.
Fonts acadèmiques d’un context massa elevat per l’alumnat.
La IA tendeix a escriure amb un to neutre: frases equilibrades i poca variació d’estil.
Falta la veu personal de l’alumne: no hi ha gaires opinions, experiències, anècdotes ni girs personals.
Pocs exemples locals o vivències pròpies; manca de dades concretes (dates, fonts).
Paràgrafs simètrics, longituds semblants, molt ben estructurat. A diferència d’un alumne real, no hi ha idees inconnexes, incoherències o frases a mig pensar.
Absència de faltes ortogràfiques, sintàctiques, castellanismes o argot adolescent.
Dins d’un mateix text, hi ha varietat de connectors (mentre que l’alumnat tendeix a repetir connectors) però la IA tendeix a utilitzar sempre els mateixos connectors d’inici de paràgraf (“A més…”, “Per tant…”) i de tancament (“En conclusió, “En resum”, “Cal destacar que”, etc.)
Idees repetides expressades de diferents maneres. L’alumnat no acostuma a inflar el text d’aquesta manera. En general, només sap expressar una idea d’una sola manera.
Els textos sempre acaben amb una conclusió que sintetitza el text. L’alumnat no està acostumat a fer una recapitulació i si ho fa, no és exhaustiva, es focalitza en algunes idees i no inclou d’altres.
Comenceu a escriure i pressioneu la tecla ENTER per cercar