Jan.ai
Xatbot d’IA que utilitza models de codi obert. Permet descarregar-los i xatejar sense que les dades surtin del teu ordinador, respectant així la privacitat de l’usuari. Hi ha versions per Windows, Linux i MAC.
Xatbot d’IA que utilitza models de codi obert. Permet descarregar-los i xatejar sense que les dades surtin del teu ordinador, respectant així la privacitat de l’usuari. Hi ha versions per Windows, Linux i MAC.
Aquesta guia és un recurs didàctic que descriu les característiques i potencialitats dels Grans Models Lingüístics (Large Language Models LLM), com poden ser OpenAI, ChatGPT y Google Gemini para facilitar la comprensió i aplicació en l’àmbit educatiu i en investigació.
Guia práctica Grandes Modelos Lingüísticos Llegir més »
Aquesta guia presenta una avaluació dels possibles riscos que la GenIA pot plantejar pels valors humanístics fonamentals que promouen la intervenció humana, la inclusió, l’equitat, la igualtat de gènere, la diversitat lingüística i cultural, així com les opinions i les expressions plurals.
Guía para el uso de IA generativa en educación e investigación Llegir més »
Aquest llibre és el resultat d’un any de treball de docents de totes les àrees i nivells educatius i especialistes de sis països diferents endinsant-se en els fonaments de la IA i la seva aplicació a l’aula.
Intel·ligència Artificial a la Microeducació: Transformant l’Aula del Futur Llegir més »
La comunitat educativa és testimoni d’un creixement exponencial de la presència d’eines digitals en la quotidianitat escolar. D’ençà que la pandèmia va evidenciar la bretxa digital, sabem que prescindir-ne suposa privar l’alumnat d’unes competències indispensables en un mercat laboral altament tecnificat i competitiu. De la digitalització, però, cal veure’n tant la llum com les ombres: al costat de la igualtat d’oportunitats hem de posar-hi els nous reptes pedagògics i els dilemes ètics que suposa la irrupció de sistemes d’intel·ligència artificial com el ChatGPT, que és ara mateix un dels protagonistes del debat educatiu.
La digitalització a l’aula. Llegir més »
Aquest document neix d’AI4T, un projecte Erasmus+ que es basa en l’anàlisi que la IA i l’educació. Els seus objectius són: crear material didàctic per formar els professors sobre com utilitzar la IA en un entorn educatiu, Utilitzar aquest curs en sessions de formació per a professors de cinc països i avaluar i documentar la qualitat de la formació.
AI for Teachers: an Open Textbook Llegir més »
Col·lecció d’activitats “Unplugged” relacionades amb el tema de la IA que ofereixen enfocaments que ajuden alumnes de totes les edats a
familiaritzar-se amb les idees i els conceptes de la informàtica de forma activa i sense necessitat d’utilitzar un ordinador.
Aquest dossier elaborat per Roger Manau, amb el suport de l’equip del CCCB, Conté 3 activitats per treballar la història de la IA a l’aula, per reflexionar sobre el seu ús i també proposa la utilització de diferents eines d’IA per crear música i imatges i un parell d’exemples per reflexionar entorn de la idea d’autoria, creació i plagi en aquest context. Es tanca amb materials d’ampliació i bibliografia.
IA i creativitat. Un matí amb Lluís Nacenta. Propostes per treballar a l’aula. Llegir més »
En l’era de la informació i l’avanç tecnològic sense precedents, la integració de la Intel·ligència Artificial (IA) en l’educació ha emergit com un tema de creixent rellevància i debat. Des del sorgiment de models de IA generativa fins a la implementació d’eines innovadores a l’aula, el panorama educatiu es troba en constant transformació. L’objectiu d’aquest informe és promoure, tant entre professors com estudiants, un ús eficaç, responsable i ètic de la Intel·ligència Artificial Generativa dins de l’educació superior.
Docencia en la era de la inteligencia artificial: enfoques prácticos para docentes Llegir més »
Aquesta proposta didàctica del DENIP 2024 ens convida a dur a terme diverses activitats als alumnes d’infantil, primària, ESO i Batxillerat plantejades amb l’objectiu de reflexionar sobre la realitat de la IA, les seves conseqüències i l’amenaça o oportunitat que suposa per la pau i la justícia global al món.