LA MEX GUANYA EL II PREMI CRiEDO

Dijous passat dia 30 de novembre, la xarxa MEX va ser guardonada en la segona edició del Premi CRiEDO a la Innovació i Desenvolupament d’Institucions Educatives i de Formació.

És el segon any que la UAB convoca aquest premi amb la voluntat de valorar la tasca desenvolupada pels centres educatius i de formació i els professionals que en ells treballen, així com impulsar la innovació i la millora constant de les nostres Institucions Educatives i de formació. El plantejament d’aquest premi està orientat a identificar i valorar projectes i trajectòries individuals, col·lectives o institucionals que siguin especialment remarcables en aquest àmbit. 

Per fer el lliurament de premis es va organitzar una jornada al voltant del tema “Direcció educativa informada en evidències”, la qual va comptar amb la intervenció de diversos experts en l’àmbit de la docència, la direcció, la recerca i el món educatiu, en general.

La primera part va consistir en una taula rodona moderada per Georgeta Ion -Professora Titular de la UAB- qui va enfocar la tertúlia en diversos blocs temàtics per tal de poder reflexionar al voltant d’una mateixa idea des de 3 punts de vista diferents: el d’Àngels Cadena -Directora de l’escola Mercè Rodoreda-, el de Miquel Martínez -Catedràtic de la UB- i el de Jordi Serarols -Subdirector general de Recerca i Cultura digital-.

Al llarg de la conversa van sorgir diverses idees comunes com ara la necessitat d’apropar la recerca universitària a les aules i a l’inrevés, els docents a la Universitat, la importància de l’estabilitat en els equips docents per crear un sentiment de pertinença al centre o la formació i actualització constants dels Equips Directius, ja que són ells el motor dels canvis dins els centres educatius. A més a més, es van exposar les línies de treball del Departament d’Educació així com la unió de les polítiques educatives a la recerca universitària.

A la segona part, Jordi Collet-Sabé -professor Titular de la Universitat de Vic- va fer una conferència titulada “La importància de la recerca educativa en la presa de decisions de professionals i polítics” en la que va desenvolupar els dubtes sobre les dades, les evidències i la recerca com a elements de presa de decisions. Segons ell, l’ús de dades en la recerca educativa presenta problemes perquè aquestes no són mai neutres i mai ens diuen com hem d’actuar sinó que s’instrumentalitzen a partir de les intencions (polítiques, majoritàriament) que es tinguin. Alhora, va plantejar dubtes sobre les evidències, ja que es basen en la causalitat, però aquesta no es dona igual, ni sempre ni a tot arreu.

Per tot això, va donar molta importància al context, ja que considera que té més pes que les dades i que les evidències. Per ell, cal agafar les evidències i adaptar-les de forma contextual i creativa; per tant, cal tenir intel·lectuals que pensin i siguin capaços d’adaptar-les. Finalment, va proposar fer una recerca que analitzi les realitats socioeducatives i que estigui èticament orientada al bé comú.

En acabar, es va dedicar una estona al debat on el públic assistent va poder expressar les seves inquietuds, dubtes o propostes. I a continuació, es va procedir al lliurament de premis, on hi havia 3 finalistes, un accèssit i 1 premiat: la MEX!

Per tancar l’acte, tots els membres de la MEX vam brindar per l’èxit aconseguit, ja que aquest suposa un reconeixement a la tasca que es porta fa des del curs 2018-2019  alhora que ens dona impuls per continuar treballant en xarxa amb els diferents agents socioeducatius de la ciutat en favor de l’educació dels nostres infants i joves.

FELICITATS, MEX ! 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>