‘La seria’, una sèrie en occità i català per treballar la intercomprensió a l’aula

La delegació del canal públic France 3 a la regió administrativa d’Occitània –que inclou Catalunya– va estrenar el passat mes d’abril La seria. Una sèrie que, de fet, és sobre el procés de fer una sèrie en occità i que ens presenta en Thomas, que no és occitanoparlant, i que s’obsessiona amb l’occità i vol reactivar la llengua produint una sèrie de televisió en aquesta llengua. Tot sol no pot fer-la, de manera que mira d’implicar en el projecte el seu amic Matthieu, que sí que ha crescut en una família occitanoparlant, però que considera la llengua com una llengua menor. Tots dos protagonitzen una road movie que els durà per Occitània i Catalunya, i que els serveix per a comparar la vitalitat de l’occità i del català. La seria consta de cinc episodis de vora quaranta minuts que es poden veure a la plataforma de televisió a la carta France.tv i que podeu fer servir a l’aula per realitzar activitats d’intercomprensió entre les dues llengües i per activitats d’iniciació a l’occità.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *