“BATTLE BEAST” – Campionat de barberia intercentres

El passat 18 de Maig el Departament d’Imatge Personal de l’Institut Mare de Déu de la Mercè va organitzar una batalla de barberia amb dos centres més, I’Institut de Terrassa i l’Institut Enric Borràs.


El projecte és una iniciativa d’innovació educativa que connecta Formació Professional i sector empresarial mitjançant una competició intercentres de barberia inspirada en metodologia de competició Catskills.


La competició s’ha fet conjuntament amb altres cicles, creant un projecte intercentres i intercicles. L’alumnat d’assessoria d’imatge va organitzar l’esdeveniment, el cicle de videodisjòquei i so del nostre centre es va encarregar d’il·luminació, ambientació musical, gravació i so durant la batalla i el grup de soldadura i caldereria va dissenyar i fabricar els trofeus. Aquesta col·laboració transversal crea un entorn de col.laboració professional real.


El jurat de la competició van ser professionals del món de la barberia que van avaluar l’alumnat amb objectivitat. Les empreses patrocinadores del concurs van proporcionar material i premis per l’alumnat guanyador.L’alumnat durant la competició és el protagonista del procés: afrontant reptes reals del món de la barberia, treballant en equip coordinant-se amb la resta de cicles, aplicant estàndards professionals i desenvolupant competències tècniques, creatives i comunicatives en temps real.


El projecte fomenta el talent i millora l’ocupabilitat, ja que l’experiència el situa en una situació real de treball. El treball desenvolupat els serveix com a portafoli real per trobar feina i genera connexió directa cap a les empreses col·laboradores, alhora que posiciona els centres d’FP com a espais d’aprenentatge significatiu i de connexió amb el món laboral.

Impulsem el talent, la creativitat i el futur professional.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut