Projecte Europeu DAMAS Digital Apprentices Mobility in the Automotive Sector

El projecte DAMAS (Digital Apprentices Mobility in the Automotive Sector) té com a objectiu dur a terme mobilitat virtual dual en el sector de l’automoció. El projecte vol trobar solucions innovadores per al futur, principalment mitjançant l’ús d’eines digitals. En el context de la pandèmia COVID-19, el desenvolupament de la mobilitat virtual ha demostrat ser una necessitat clau en el sector de la Formació Professional (FP).

La gestió del capital humà a la indústria de l’automòbil es troba actualment sota una pressió extrema per innovar, sobretot pel que fa a la mobilitat virtual, la internacionalització i la connexió amb els ecosistemes locals. DAMAS vincularà els actors clau per polir l’oferta i l’adquisició de competències del sector, per part de l’alumnat i els treballadors en actiu, així com afavorirà la mobilitat i inserció laboral dels alumnes.

Els resultats del projecte tindran una especial repercussió als centres i a les empreses, ja que els proveiran de:

• Pautes i eines per a la implementació de la formació digital en el sector de l’automoció, tant per a professors d’FP com als tutors i formadors d’empresa.
  • Una plataforma europea que reunirà professors d’FP i formadors d’empreses en un entorn únic per a l’aprenentatge, i l’intercanvi de pràctiques innovadores.
  • Conferències i esdeveniments internacionals per la millora continua.
  • Nous mètodes d’ensenyament i eines metodològiques per desenvolupar la mobilitat en línia.
  • Relacions més fortes amb empreses i autoritats públiques en l’àmbit regional i local.

#DAMASproject

Vídeo El futur de la FP

Us presentem aquest vídeo sobre les possibilitats de futur de la formació professional.

Professionals dels diferents sectors del món professional, com Joan Roca, Mònica Usart o la futbolista Andrea Pereira, conversen amb directors de centres educatius sobre la potencialitat de la formació professional per afrontar els nous reptes de futur.