XVIII JORNADA DE QUALITAT A L’ENSENYAMENT-12 de Novembre 2020 – EN LÍNIA

El proper 12 de novembre tindrà lloc la XVIII Jornada de Qualitat a l’Ensenyament.

Aquest curs, donada la situació actual la Jornada es realitzarà en línia i tota la informació la podreu trobar al site: https://sites.google.com/xtec.cat/xviiijornadadequalitat

Des del 1998 el Departament d’Educació proporciona suport als centres educatius de Catalunya per tal de desplegar sistemes de gestió de la qualitat. 

El Programa de qualitat i millora contínua (PQiMC) es proposa el repte de la recerca contínua de reconeguts models de gestió internacionals, per configurar un model propi innovador que asseguri que les nostres escoles disposen de referents de gestió per assolir els objectius proposats pels diferents projectes educatius. El PQiMC ofereix, doncs, un conjunt d’accions orientades a guiar, formar, reflexionar i implementar sistemes de gestió efectius als centres del Projecte.

El desenvolupament del PQiMC es fonamenta en el treball a través de xarxes de centres, organitzades per nivells de desenvolupament del seu sistema de gestió, acompanyats per un coordinador o coordinadora, treballant en equip, compartint aprenentatges i afavorint l’intercanvi d’experiències entre els centres que en formen part.

El PQiMC treballa amb 183 centres de diferents tipologies i etapes educatives. En aquests moments 136 centres disposen de la certificació d’assegurament de la qualitat, dels quals 25 estan acreditats, a més, amb sistemes de gestió d’excel·lència.

El programa d’aquesta XVIII Jornada de Qualitat a l’Ensenyament pretén posar el focus en la importància que té la gestió dels resultats als centres educatius. Les organitzacions han de ser capaces de desenvolupar estratègies per fer-la més àgil per tal d’ajudar a la consecució de bons resultats sostinguts en el temps. Els resultats ens donen informació sobre el que passa al centre i en el seu entorn per conèixer realitats en les quals intervenir, per comprendre les causes que proporcionen un èxit en el futur i actuar en conseqüència. Els centres comparen els resultats clau amb altres organitzacions per entendre les dades en el context, detectar bones pràctiques i proporcionar un referent que determini nous objectius de millora, establint un sistema de seguiment i avaluació d’aquests i les seves activitats per assegurar un correcte desenvolupament o reorientar l’estratègia establerta. La finalitat de l’anàlisi de les dades obtingudes és que l’aprenentatge sigui útil per a la millora contínua, la innovació, l’excel·lència en els resultats i per la satisfacció dels grups d’interès en el present i el futur.  Si millorem l’organització dels nostres centres, podrem millorar els nostres resultats.

La inscripció es pot fer a la web de l’XTEC, fins al 5 de Novembre de 2020, a l’apartat “Formació del professorat de la formació professional”: 0002120600 XVIII Jornada de Qualitat a l’Ensenyament o si no es disposa d’un compte de correu @xtec.cat es pot formalitzar la inscripció a l’adreça https://forms.gle/MpH5VrxdjVsH787s9

Programa

09.00 h         Presentació i inauguració de la Jornada  Joan-Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial

09.15 h         Reconeixement als centres del Servei Educatiu de Catalunya que han assolit la certificació ISO 9001                     

09.20 h         Resultats excel·lents dels centres educatius.  J.A. Andrés, subdirector general de Programes i Projectes

09.35 h         La gestió dels resultats a les organitzacions Xavier Marcet, consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa format en postgrau a les escoles de negocis UC Berkeley, IESE i ESADE i llicenciat en Història per l’UAB.

10.10 h        Descans

10.30 h         Work-cafè Presentació simultània diferents taules on compartirem bones pràctiques educatives i de gestió

1         Activitat interactiva: Escape room, l’enigma de la Qualitat

2         Taules de reflexió i debat: “Com millorar la gestió de la qualitat a l’aula”

3         La funció directiva i l’èxit educatiu

4         La gestió del pla de comunicació del centre

5         Gestió de les persones del centre

6         La gestió dels indicadors i la presa de decisions en la revisió a càrrec de la direcció

7         La gestió del coneixement als centres educatius

8         Gestió de l’eficiència energètica

9         La gestió documental del centre amb programari gratuït

10       La gestió documental del centre amb programari propietari: Ieduca

11       Gestió del canvi en un context variable: Plans de contingència i plans d’obertura de centre.

12       Metodologies emergents: Moviment Maker, Internet de les Coses (IoT) i Big Data

13       Eines al núvol per a l’educació: chromebooks a l’aula

14       Flipped classroom o aula capgirada

15       Treball a l’aula amb dispositius mòbils

16       Moocs, nooc i microlearning

17       El Pla d’Educació Digital de Catalunya: docència en línia, educació híbrida, b-learning

18       Espais educatius i d’aprenentatge – Transformació dels espais educatius. Paisatges d’aprenentatge

19       Gamificació i aprenentatge

20       Les arts com a agent transformador

21       La gestió de la qualitat a les EOI en temps de pandèmia: reptes i oportunitats

22       Implementació de la ISO 9001:2015 als centres educatius

23       La integració dels sistemes de gestió en els centres educatius: ISO 45001, 14001 i 9001

24       L’autoavaluació de centre amb l’eina APLEC i la memòria de contrast en el model d’excel·lència en la gestió educativa: e2cat 2020

25       Metodologies per fer l’auditoria interna del sistema de gestió

26       Lean management aplicat a centres educatius

27       Certificació del servei que presten les empreses a l’FPdual, una oportunitat de millora.

28       Adaptacions i orientacions curriculars dels títols d’FP a les necessitats del sector productiu i de l’entorn socioeconòmic

29       Bones pràctiques PFI en l’ensenyament a distància

30       La metodologia de simulació a l’FP

31       EmpresaFP: Com incrementar les col·laboracions amb les empreses amb la carta de serveis

32       EmpresaFP: Donar resposta a les empreses amb la borsa de treball

33       IntegraFP: Pla pilot de formació ocupacional en centres FP

34       OrientaFP: Gestió de la tutoria online

35       Eines de tutoria per l’èxit educatiu: IPOP i avaluació diagnòstica

36       Prospecció d’empreses a l’FP dual

37       qBID eina de millora contínua

38       Resolució de Dual: Novetats

39       Bones pràctiques empreses FP dual

40       La internacionalització com a estratègia d’un centre d’FP

41       Cooperació internacional entre centres educatius KA2

42       Engresca’t als projectes. ABP als PFI

43       OrientaFP: Inclusió en la FP

44       OrientaFP: Pràctiques restauratives

45       ActivaFP/innovaFP: Exemples de formació híbrida ABP i Innovació

46       Activafp. L’educació en un “Entorn VICA ”

47       Activafp. Com treballar les competències transversals al MP de projecte

48       Activafp. Projectes per a la FP-DUAL.

49       Cap a una avaluació més competent

50       7 dimensions per transformar el centre

51       L’educació emocional a l’aula: la dimensió desconeguda

52       Els itineraris formatius específics (IFE) una formació professionalitzadora per a l’alumnat amb necessitats educatives especials associades DIL/DIM

53       Coeducació i perspectiva de gènere a la formació professional

54       La figura professional de l’orientador/a a l’FP

55       L’acció tutorial als cicles formatius, bones pràctiques o recursos per a una bona gestió

56       Anglès tècnic als cicles formatius

57       Projectes de disseny i edició per a la família d’Arts Gràfiques: Llengua, educació i tecnologia i el cinema com a recurs didàctic

58       Sistema inclusiu en els centres d’FP

59       InnovaFP: Projectes reals d´empresa a l’aula

60       ImpulsFP: Els serveis a l’FP (taula per direccions)

61       Catskills: Les competicions per l’excel·lència professional

62       FuturaFP: la recerca de l’excel·lència professional

63       Eines, metodologies i experiències en temps de confinament i semiconfinament

64       Gestió d’indicadors amb l’EPIQ: Eina Per als Indicadors de Qualitat

65       Transferència de bones pràctiques d’FPdual entre empreses

12.30 h         La gestió dels resultats als centres educatius Joaquín Gairín, catedràtic de didàctica i organització escolar

13.05 h         Cloenda. Josep Bargalló, honorable conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya

 13.20 h         Actuació especial: La màgia dels resultats. A càrrec del Mag Stigman

 13.30 h         Final de la Jornada

Esperem, doncs, que el contingut i el desenvolupament de la Jornada siguin del vostre interès i esperem la vostra assistència. 

CERTIFICACIONS FP DUAL: RECONEIXEMENT I OPORTUNITAT DE MILLORA. IMPULSEM LES EMPRESES D’FP DUAL

Logo Projecte de Qualitat i Millora Contínua

Ja són dotze les empreses que han rebut la certificació d’FP dual: 

Adtel Sistemas de Telecomunicación S.L, Martiderm S.L, Enertecnic Solucions Energètiques S.L.U., Essity, Europastry, Comaigua, Elring Klinger S.A.U., Masa Servicios S.A., Bou Digital Color, Document Control Solutions (CTAIMA), Grupo Navec i Viajes para ti. 

Empreses diferents d’arreu del territori que han estat assessorades i acompanyades per quatre instituts, l’Institut Bernat el Ferrer de Molins de Rei, l’Institut Jaume Huguet de Valls, l’Institut Pere Martell de Tarragona i l’Institut Baix Camp de Reus per aconseguir aquest reconeixement  validat per APPLUS com a empresa certificadora. 

Dins la Subdirecció de Programes i Projectes, el Projecte de Qualitat i millora Contínua i el programa d’FP dual  impulsem la certificació de qualitat de la formació en alternança DUAL del servei que presten les empreses a l’FP dual en col·laboració amb els centres. 

Els centres educatius tenen integrada l’FP dual en els seus sistemes de gestió, dins del procés d’ensenyament-aprenentatge. Amb aquesta certificació volem donar un pas més, volem establir que la coordinació institut-empresa en la prestació d’aquest servei es desenvolupa amb els nivells de qualitat òptims pel centre. 

Tres segells de qualitat.

COMPROMÍS    ASSEGURAMENT   EXCEL·LÈNCIA

Lligats al sistema de gestió de l’institut i al nivell de desenvolupament del servei d’FP dual que presta l’empresa.

Tenim els treballadors i treballadores del futur a les nostres mans.

Tota la documentació detallada amb la informació detallada en tres idiomes. 

Protocol i “checklist” certificació qualitat empreses FP Dual (català)

Protocol i “checklist” certificació qualitat empreses FP Dual (castellà)

Protocol i “checklist” certificació qualitat empreses FP Dual (Anglès)

Notícia publicada a La Vanguardia sobre la certificació

UNESCO_Día Mundial dels Docents 2020

Benvolguts i benvolgudes,
El dia mundial dels docents 2020 es celebrarà del 5 al 12 d’octubre de 2020. El tema d’aquest any, ‘Els docents: Liderar en la crisi, re-imaginar el futur “, va ser seleccionat per destacar el compromís i la dedicació que els docents de tot… Llegeix més»

Butlletí setembre 2020


BUTLLETÍ INFORMATIU
Número 63, setembre 2020
Benvolguts/des companys/es,
Esperant que hagueu pogut gaudir d’unes vacances el més profitoses possibles atesa la situació us fem a mans el butlletí informatiu del PQiMC del mes de setembre del 2020.  Encetem el curs, sabent que serà diferent, que ens esperen… Llegeix més»

qCampusFP#2020. El nostre campus d’estiu

De l’1 al 7 de juliol organitzem un curs més el nostre campus d’estiu, el qCampusFP#2020 unes activitats formatives adreçades al professorat, centres educatius i d’altres organitzacions. Aquesta oferta formativa es durà a terme de forma online, en horari de matí i/o tarda i amb… Llegeix més»

Butlletí juny 2020


Número 61, butlletí juny 2020
Que nadie llegue jamás a ti sin que al irse se sienta un poco mejor y  más feliz . Madre Teresa de Calcuta
Benvolguts/des companys/es,
Enfrontem ja la recta final d’aquest estrany curs… Tot desitjant que vosaltres i la vostra gent estigueu… Llegeix més»

Comunicat Empreses Certificadores

Fa uns dies, us vam fer arribar unes orientacions per la realització d’auditories internes i externes.
A partir dels dubtes i observacions que ens heu fet arribar, hem elaborat un comunicat que hem enviat a les empreses certificadores amb els criteris que haurien seguir a l’hora… Llegeix més»