STEAM, una mirada des de Ponent

 

Conceptes clau:


METODOLOGIES STEAM – ROBÒTICA – PROGRAMA STEAMcat – FORMACIÓ PROFESSORAT STEAM


Olga Fuertes, ambaixadora del programa STEAMcat a Lleida, ens explica els objectius del programa. Anna Jiménez, referent STEAM del CRP del Segrià, ens dona una visió de les experiències STEAM que s’estan duent a Ponent. Marisol Font, formadora STEAM, explica com a les escoles d’educació infantil i primària es treballen projectes STEAM. Mireia Alba, especialista en robòtica, mostra com l’Escola Albert Vives de La Seu d’Urgell treballa les STEAM sota el paraigües del projecte de robòtica educativa i pensament computacional “AV ROBOTS”. Sílvia Roca, de l’ESC Timorell de Castelldans, comparteix metodologies STEAM. Esther Pintó, formadora STEAM, ens dóna una visió de com, quan i perquè s’implementen les STEAM a secundària i exposa l’experiència de l’Institut Torrevicens de Lleida. Lorena Payà i Anna Juanmartí, de l’Institut de la Pobla de Segur, centre participant al programa d’innovació STEAMcat, expliquen el projecte Cuinem amb Insectes. Assun Martínez, del Camp d’Aprenentatge de Juneda, comparteix la visió STEAM dels Camps i Entorns d’Aprentatge. Finalment, Lluís Herrera, referent STEAM dels SSTT Lleida, conclou fent una síntesi del camí a seguir.

 


REFERÈNCIES, EVIDÈNCIES I ALTRES RECURSOS

La metodologia STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths) proposa un treball integrat entre matèries per desenvolupar capacitats

> Programa STEAMcat