Els Seminaris TAC passen a anomenar-se Xarxa Territorial de Cultura Digital. Al llarg de les quatre primeres sessions del seminari, seguireu una única activitat, un únic tema troncal que engloba múltiples temes. Es tracta de desenvolupar una proposta didàctica basada en un Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) però que integri diverses metodologies, temes i estratègies. A la cinquena sessió serà quan presenteu les produccions creades al seminari o elaboracions externes incloses en altres projectes com mòbils.edu, Transformació digital i altres.

Sessió 1

Programació i robòtica educativa

En aquesta primera sessió es presenta el document d’orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària i l’experiència de l’InstitutNarcís Oller de Valls al voltant de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat. Es mostren rúbriques que fan servir al seu centre.

26 d’octubre de 2020

Més informació

Sessió 2

Aplicació de les tecnologies digitals a les llengües

Aquesta segona sessió es centra en els continguts digitals. La Mariona Grané (UB) ens ajuda a entendre què és un bon contingut digital. A la sessió també es parlaran d’eines per la creació de continguts, com ara JClic, eXeLearning i H5P, novetats en els repositoris Alexandria, Toolbox i Edu365 i diverses formes per incorporar llibres digitals al Moodle de centre. Per últim, l’Escola La Parellada (Santa Oliva) ens mostra com fan servir els recursos digitals per interactuar amb alumnes i famílies.

14 de desembre de 2020

Més informació

Sessió 3

Avaluació. Evidències. Com avaluar. Recursos digitals

Quina competència digital tenim al nostre centre educatiu? I jo, com a docent, quina és la meva competència digital? En aquesta tercera sessió, es donen orientacions de com fer aquesta avaluació i es comparteixen les experiències de diagnosi en els centres Institut Ramon Coll i Rodès (Lloret de mar), Escola La Vila (Palamós), Escola Montessori (Rubí).

25 de gener de 2021

Més informació

Sessió 4

Tutoria entre iguals. Resolució de dubtes sobre la proposta didàctica

Presentació del document que estableix les fases i orientacions per l’elaboració de l’Estratègia digital en un centre educatiu. La sessió inclou l’experiència de l’institut Escola Daniel Mangrané en l’aplicació de l’estratègia digital i una taula rodona sobre la diagnosi de la competència digital al centre.

10 de maig de 2021

Més informació

Sessió 5

Trobada final d’intercanvi d’experiències

En aquesta darrera sessió es presenten dos documents més relacionats amb la competència digital de l’alumnat en les etapes de primària i infantil. L’Escola Camí del Mig (Mataró) compartirà la seva experiència en l’avaluació de la competència digital del seu alumnat.

Més informació

Scroll to Top