Neix la Xarxa Territorial de Cultura Digital, amb vocació global, dirigida a tots els docents. Es van realitzar 5 sessions on es van tractar temes com l’avaluació de la competència digital (infantil, primària, secundària), l’Estratègia digital de centre (EDC) i continguts digitals en general.
Sessió 1
Orientacions i recursos per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària
En aquesta primera sessió es presenta el document d’orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de secundària i l’experiència de l’InstitutNarcís Oller de Valls al voltant de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat. Es mostren rúbriques que fan servir al seu centre.
26 d’octubre de 2020
Sessió 2
Continguts digitals
Aquesta segona sessió es centra en els continguts digitals. La Mariona Grané (UB) ens ajuda a entendre què és un bon contingut digital. A la sessió també es parlaran d’eines per la creació de continguts, com ara JClic, eXeLearning i H5P, novetats en els repositoris Alexandria, Toolbox i Edu365 i diverses formes per incorporar llibres digitals al Moodle de centre. Per últim, l’Escola La Parellada (Santa Oliva) ens mostra com fan servir els recursos digitals per interactuar amb alumnes i famílies.
14 de desembre de 2020
Sessió 3
Observació i anàlisi metodològica de la competència digital
Quina competència digital tenim al nostre centre educatiu? I jo, com a docent, quina és la meva competència digital? En aquesta tercera sessió, es donen orientacions de com fer aquesta avaluació i es comparteixen les experiències de diagnosi en els centres Institut Ramon Coll i Rodès (Lloret de mar), Escola La Vila (Palamós), Escola Montessori (Rubí).
25 de gener de 2021
Sessió 4
Estratègia digital de centre
Presentació del document que estableix les fases i orientacions per l’elaboració de l’Estratègia digital en un centre educatiu. La sessió inclou l’experiència de l’institut Escola Daniel Mangrané en l’aplicació de l’estratègia digital i una taula rodona sobre la diagnosi de la competència digital al centre.
10 de maig de 2021
Sessió 5
Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat de primària i ús de la tecnologia al servei del desenvolupament de les capacitats a l’educació infantil
En aquesta darrera sessió es presenten dos documents més relacionats amb la competència digital de l’alumnat en les etapes de primària i infantil. L’Escola Camí del Mig (Mataró) compartirà la seva experiència en l’avaluació de la competència digital del seu alumnat.