eXploraSTEAM’23

Ponència Melina Furman. “Educar mentes curiosas”

12:30 a 14:00

Localització: Auditori Àtrium

Melina Furman
@melifurman

“Hay una gran clave y es pensar como adultos qué es lo que tiene de apasionante, de relevante, de intrigante aquello que tenemos que enseñar”
Melina Furman és Biòloga per la Universitat de Buenos Aires i Master i Dra. en Educació per Columbia University, EUA. És investigadora del CONICET i Professora Associada de l’Escola d’Educació de la Universitat de San Andrés. Investiga sobre l’ensenyament del pensament crític i curiós, des de les primeres edats fins a la universitat i sobre la formació docent a l’àrea de les ciències. Ha estat consultora en el disseny i l’avaluació de programes per al Banc Mundial, BID, UNESCO, UNICEF i els Ministeris d’Educació de Colòmbia i Panamà.
Ha coordinat l’àrea de Ciències Naturals de l’Instituto Nacional de Formación Docente (INFOD) del Ministerio d’Educación d’Argentina i els equips de Ciències de dos programes de millora per a escoles de tota l’Argentina de contextos vulnerables: Escoles del Bicentenari i Ciència i Tecnologia amb Creativitat.
En els últims anys està explorant nous formats educatius. Va escriure i va conduir el programa “La casa de la ciència” al canal de TV Paka Paka. És cofundadora d’Expedición Ciencia, organització de científics que fan campaments de ciències. Va coordinar el curs d’Innovadors Educatius del CIPPEC, és fundadora del programa sobre innovació i creativitat El Mundo de las Ideas i integrant de l’equip organitzador de TEDxRíodelaPlata.
És autora de diversos llibres i nombrosos articles acadèmics sobre els seus temes de treball, entre ells “L’aventura d’ensenyar ciències naturals” i “Aprendre ciències al jardí d’infants” (Aique) i “La ciència a l’aula” (Segle XXI) “Guia per criar fills curiosos”(Segle XXI) . Dirigeix ​​la col·lecció: Educació que Aprèn a l’editorial Siglo XXI. El seu darrer llibre es diu “Enseñar distinto”(Segle XXI).