eXploraSTEAM’23

Fira

09:30h a 11:00h – Espai: Escola El Garrofer +

Mostra de recursos STEAM del territori.
Fira amb diferents espais on es comparteixen diferents recursos i materials STEAM.
Les persones assistents agrupades, visitaran de manera guiada tots els espais en intervals de 10 min.

22 dies en 22 peus. Aventura en solitari a l’Atlàntic

Projecte educatiu de seguiment d’una travessa de l’Atlàntic en solitari a vela. La proposta didàctica facilita el marc per a l’ensenyament i aprenentatge amb sentit, motivador, contextualitzat i globalitzat, amb les STEAM i els ODS 2030 com a eixos vertebradors.
Cada centre educatiu apadrina un/a navegant, a través del seu seguiment es fan visibles valors de la navegació com l’esforç, l’afany de superació, el respecte per l’entorn i la perseverança.
Embarqueu-vos en aquesta aventura!!

Presentació utilitzada

Maletes del MMACA

Un dels objectius fundacionals del MMACA és donar suport a l’escola des de fora de l’escola. Per tal de mantenir i reforçar aquesta col·laboració, hem preparat aquestes maletes amb materials i activitats

Ciència ciutadana i natura

Apropar la natura a l’aula, a través de la ciència ciutadana, és conèixer la natura a través de noves eines i tecnologies, formant part d’equips científics i estudiant el canvi climàtic des de la natura del nostre entorn. Apropa’t a conèixer els diferents projectes del CREAF!

TdR’s i altres bajanades STEAM

Mostra d’activitats STEM que s’han realitzat. Des de Projectes de recerca (els quals es vol donar una visió més de com s’investiga que el què s’investiga) fins a participació amb activitats promogudes per la ESA (Agència espacial Europea) com són el CanSat i Astro Pi.
Jordi Escofet Miró

Presentació utilitzada

Escoles Sentinella

Us presentarem l’oportunitat de formar part de la Xarxa d’Escoles Sentinella, amb la què el vostre alumnat i les famílies podran participar en projectes de recerca en salut que us ajudaran a millorar l’aprenentatge i la percepció de les ciències. Els projectes de recerca tenen com a objectiu monitorar els coneixements, actituds i conductes de l’alumnat sobre la prevenció de malalties infeccioses i promoció del benestar emocional i dissenyar i implementar intervencions relacionades amb la prevenció de les malalties infeccioses i la promoció de la salut a l’àmbit escolar.
La participació en aquesta xarxa serà reconeguda amb 30h de formació mixta per part del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Escoles Sentinella és un projecte de recerca aplicada promogut pels Departament de Salut i Educació de la Generalitat de Catalunya i coordinat pel Centre d’Estudis Epidemiològics sobre les ITS i Sida de Catalunya (CEEISCAT) conjuntament amb el Living Lab de Salut d’IrsiCaixa i la Unitat de Patologia Infecciosa i Immunodeficiències Pediàtriques (UPIIP) de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron. El desenvolupament de les guies de Sana Ment s’ha fet en el marc del projecte CONNECT, Finançat per la UE, i la Fundació La Caixa.

Fitxa de l’activitat

La fàbrica de la ciència – TbKids

Tecnologia i Ciència Creativa

La Nanomedicina arriba a l’aula

Aquests recursos educatius han estat desenvolupats perquè el professorat de primària pugui introduir conceptes científics relacionats amb el camp de la Nanomedicina.
Els continguts són una eina per al professorat i pretenen ser una guia per al treball a l’aula. Són continguts pensats per a ser adaptats segons les necessitats i el criteri de cada docent.
S’han elaborat tenint en compte el currículum educatiu i per tant poden dur-se a terme dins de la planificació docent.
Aquest projecte ha estat impulsat per la Plataforma Espanyola de Nanomedicina (Nanomed Spain) i el suport tècnic i didàctic de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).

Projecte ARES III: Missió a Mart

L’alumnat de 3r d’ESO presenta el projecte ARES III: Missió a Mart, desenvolupat a partir de la situació d’aprenentatge “”Exploració Espacial””, del programa New Space.
L’exploració de Mart és una cerca crucial per a la humanitat a causa de diverses raons fonamentals. Des del descobriment científic i l’estudi de la possibilitat de vida extraterrestre fins a l’expansió dels límits humans i la cerca d’una colonització interplanetària, la missió a Mart ofereix oportunitats sense precedents. A més, impulsa la innovació en sostenibilitat, ja que establir una colònia autosostenible en Mart requerirà solucions avançades de reciclatge de recursos i generació d’energia. També impulsa el desenvolupament tecnològic i fomenta la col·laboració global, unint-nos com a espècie i motivant a les futures generacions a interessar-se per la ciència i l’exploració espacial

Materials utilitzats

Escola de Natura del Corredor (ENC)

L’Escola de Natura del Corredor som un equip multidisciplinar d’educadors ambientals que treballem des del 1984 en la comunicació i la docència ambiental, en el disseny de programes educatius i de materials didàctics, i també en la recerca naturalista.