Existeix un biaix de gènere molt gran en les professions STEAM. Què podem fer des de l’educació per fomentar l’equitat de gènere?
Augmentar les vocacions cientificotecnològiques i matemàtiques especialment en dones i contextos socials desafavorits.
Reforçar el procés d’orientació de l’alumnat envers als estudis i professions de l’àmbit STEM en termes d’equitat i en totes les etapes educatives….
Programa d’Innovació STEAMcat
Un grup de persones de diferents centres participants al programa d’Innovació STEAMcat juntament amb ambaixadores i ambaixadors, han creat l’eina d’autodiagnosi “rúbrica d’equitat de gènere en STEAM”, a partir de la Comunitat “Com STEAM en equitat de gènere?“
Rúbrica equitat de gènere STEAM . Rúbrica en format full de càlcul que permet diagnosticar i visualitzar els resultats sobre com està el vostre centre en matèria d’equitat de gènere, alhora que dona eines per a la proposta de millores.
Qüestionari professorat equitat a l’aula STEAM. Enquesta individual sobre els aspectes plantejats a l’eina “rúbrica equitat de gènere STEAM”