SC23 Dia de la Ciència a les Escoles

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 28a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 10 al 19 de novembre, arreu de Catalunya.

El dia de la Ciència a les Escoles se celebrarà el 15 de novembre al matí amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als centres educatius de secundària.

Enguany, l’activitat se celebrarà en format virtual, s’adreça a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i va a càrrec de científics que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com des de l’humà.

Les 4 sessions es celebren a la seu de l’FCRi, transmeses en directe pel canal de YouTube, en els següents horaris:

9.30 h: Microgravetat

José Ignacio Rojas, divisió d’Enginyeria Aeroespacial del Departament de Física de la UPC, i investigador de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels

10.30 h: Nanotecnologia

Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials, i tècnic a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics, de la Universitat de Barcelona.

11.30 h: Espai

Núria Jar, periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació Hypatia

12.30 h: Meteorologia

Eloi Cordomí, físic i meteoròleg a Televisió de Catalunya

L’activitat es fonamenta en tres parts:

1. Difusió d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts, on el/la científic/a explicarà de forma didàctica:
  •  La seva disciplina científica
  •  Què investiga
  • Per què s’ha dedicat a la recerca
  1.  Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (foto o vídeo) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques. En farem una selecció de tot plegat. Un cop vist el vídeo, es treballarà en com aconseguir el repte i es plantejaran quins dubtes o preguntes volen fer arribar al/a la científic/a.
    Formulari d’enviament de reptes i preguntes
  2. El dia 15 de novembre al matí, connexió en línia amb cadascun dels/de les 4 científics/ques, on els alumnes podran fer les preguntes relacionades amb la seva recerca i amb aspectes més personals.

Les connexions de les ponències es transmetran en directe des del canal de Youtube de la FCRI el matí del dia 15 de novembre.

Aprofitem per falicitar-vos l’enllaç que han d’omplir els centres educatius interessats a participar en l’activitat, abans del 23 d’octubre.

Formulari d’inscripció dels centres

Els centres que ho desitgin podran participar en directe el mateix dia 15 de novembre, podran enviar els reptes i les preguntes als científics per a què les comentin en directe.