Seguiment de la missió Hypatia I

La missió Hypatia I va portar a un equip de nou dones científiques catalanes fins al desert de Utah, als Estats Units, per participar en un exercici de simulació d’una missió a Mart. Des de la Generalitat de Catalunya es va dur a terme el projecte “Seguiment de la missió Hypatia I” que es basa en actuacions educatives relacionades amb la missió. En aquest espai podeu trobar els materials

En aquest vídeo podeu visualitzar la presentació del projecte “Seguiment de la missió Hypatia I” realitzada per dues de les tripulants de l’experiència, Neus Sabaté i Cesca Cufí, i adreçada a l’alumnat dels centres educatius.

Seguidament, us compartim els recursos que es van treballar a les aules per fer el seguiment de la missió Hypatia I:

• CRÒNICA: dia a dia de la tripulació durant les dues setmanes de la missió.
  • INTERACCIÓ: respostes que la tripulació ens va donar a les preguntes proposades pels centres educatius.
  • REPTE “Anem a Mart!”: realització d’una guia per preparar una missió espacial a Mart, per a dur a terme a l’aula.

En el següent vídeo podeu visualitzar la videoconferència on les tripulants, Laia Ribas i Núria Jar, interpel·lades per alguns alumnes de diversos centres en directe, parlen sobre l’experiència a “Mart” i presenten els resultats de la missió.

Més informació sobre el Projecte Hypatia

Hypatia Mars és un projecte de simulació de missió a Mart que té com a objectiu establir una base autònoma a la superfície del planeta vermell. Les participants viuran en hàbitats simulats i realitzaran tasques científiques i tècniques per avaluar la viabilitat d’una missió real a Mart. El projecte se centra en la tecnologia de reciclatge, la producció d’energia i l’agricultura sostenible per a futures missions espacials.

Hypatia I pretén ser una font d’inspiració per a nenes i noies que, en un futur proper, optin per realitzar estudis relacionats amb les STEM i, tal vegada, acabin formant part d’una tripulació.

La tripulació d’aquesta primera missió està formada per dones de diferents edats i perfils professionals, que viatjaran aquest abril a l’estació de Utah, als Estats Units. (construïda tenint present com hauria de ser una estació a Mart). Durant dues setmanes, del 16 al 29 d’abril, aquesta tripulació durà a terme investigacions relacionades amb l’espai i simularà rigorosament el que seria la seva vida a Mart, confinada en la petita estació i privada d’hàbits quotidians a la Terra, com una dutxa diària.

El projecte Hypatia també porta l’experiència de ser astronauta a les escoles, impulsant un curs per a nenes i nens de 6 a 12 anys, amb un recull d’explicacions científiques, experiments, novel·la, i històries de grans dones científiques.

Tripulants de la missió Hypatia I

Podeu fer-nos arribar qualsevol dubte a stemalespai@xtec.cat