A l’EdA de Cardona connectem la cultura i els hàbits saludables

A l’Entorn d’Aprenentatge de Cardona, juntament amb la Fundació SHE i la Fundació Cardona Històrica, fa més de cinc anys que treballem per apropar a l’alumnat al nostre patrimoni històric i a l’adquisició d’hàbits saludables. Arrel d’aquestes dues temàtiques, sorgeix la idea de fer una activitat que combini els dos aspectes.

Aquest any, a través de la marxa nòrdica com a fil conductor, hem pogut connectar la cultura, visitant el nostre patrimoni històric, amb els hàbits saludables. La marxa nòrdica va néixer a Finlàndia com una forma d’entrenament per als esquiadors de fons, a l’estiu. Consisteix a caminar amb uns bastons especialment dissenyats per a aquesta activitat esportiva amb una tècnica específica. Una correcta tècnica es basa en una progressió de passos i moviment dels braços, avantbraços i mans, a les quals van subjectes els bastons específics per a la pràctica d’aquest esport, respectant la caminada natural fent un ús actiu dels bastons.

Aquesta activitat ens permet treballar els continguts propis de la nostra vila medieval, amb la Muntanya de Sal i el Castell com a principals reclams per a les escoles, alhora que adquirim hàbits saludables amb la marxa nòrdica com els beneficis de l’exercici físic diari, la importància d’una bona hidratació i un bon descans, les emocions… D’aquesta manera, aconseguim apropar a l’alumnat a la cultura mitjançant aquest esport.

És una activitat que es pot adaptar des de cicle mitjà de primària, cicle superior i tota la secundària ja que et dona moltes possibilitats de treballar diferents sabers, relacionats amb el currículum de cada etapa.