Qui som?

Els Camps i els Entorns d’Aprenentatge som serveis educatius de suport curricular. Les nostres funcions s’actualitzen cada any a través de les Directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius del Departament d’Educació.

Quina és la nostra singularitat?

Els camps d’aprenentatge formem part dels serveis educatius del Departament d’Educació i estem regulats pel Decret 155/1994. La Llei d’Educació de Catalunya 2009, reconeix els camps d’aprenentatge com a serveis educatius que ofereixen serveis didàctics de suport a la docència.

Els Camps d’Aprenentatge (CdA) i els Entorns d’Aprenentatge (EdA) som serveis educatius de suport curricular i de caràcter interterritorial que treballem conjuntament amb els centres educatius. El valor afegit dels camps d’aprenentatge és promoure l’aprenentatge competencial dels alumnes a partir d’activitats didàctiques en entorns naturals, socials i culturals singulars de Catalunya. A més, degut a la nostra situació estratègica de proximitat als centres esdevenim agents per donar suport i acompanyar els centres cap a la transformació educativa, des de la mirada de la disciplinaritat, especialitat i expertesa temàtica de cada CdA/EdA.

Quina és la nostra proposta educativa?

Les propostes educatives es dissenyen a partir de sortides, estades i projectes compartits amb els centres educatius.

Les activitats d’un dia s’adrecen principalment als centres educatius propers als CdA/EdA.

Les estades i les sortides d’un dia es preparen com a activitats (seqüències didàctiques) del propi centre educatiu que es volen treballar al CdA/EdA. Aquestes activitats han d’estar vinculades al projecte educatiu de cada centre (PEC). Les activitats de més d’un dia promouen la consolidació dels aprenentatges dels alumnes i permet arribar als centre de tot el territori.

A qui oferim els nostres serveis?

Els CdA/EdA s’adrecen principalment a alumnes d’educació primària, de secundària, dels cicles formatius, del batxillerat i primers cursos universitaris dels centres educatius de Catalunya. En cas excepcional, condicionat per les activitats col·laboratives concretes i a la disponibilitat del CdA/ l’EdA, es podran atendre centres educatius públics de fora de Catalunya.

Quines són les nostres aliances educatives?

Els nostres projectes plantegen sovint  diverses aliances i col·laboracions amb entitats, institucions, fundacions i s’exploren i es vinculen també moltes de les activitats proposades amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) i amb l’àmbit STEAM.

D’altra banda, moltes de les propostes es poden implementar tant en escenaris educatius virtuals com presencials o híbrids.

De qui depenem?

La gestió administrativa i econòmica la realitza el Departament d’Educació. Tant els Camps com els Entorns d’Aprenentatge depenen orgànicament del Servei de Xarxes i Serveis Educatius, de la Sub-direcció General d’Innovació i Formació, de la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües del Departament d’Educació.

Antecedents històrics