I Jornada Canal de Reporters i els ODS

La jornada de periodisme escolar dins del marc del projecte Canal de Reporters ha posat en relleu la importància de les activitats encaminades a fomentar l’educació mediàtica i el pensament crític. Els objectius de la jornada són:

• Comprendre com i per què es produeixen els continguts audiovisuals.
  • Contrastar i interpretar tot el que prové dels mitjans de comunicació.
  • Capacitar per detectar mancances informatives i evitar la desinformació i la manipulació.
  • Passar de ser subjectes passius de la comunicació a autèntics generadors i productors, i fer-ho amb llibertat però també amb responsabilitat.
  • Reflexionar sobre els límits de la privadesa i com posar en valor la defensa de la pròpia imatge i la de les persones del nostre entorn.

Emissió infoK de TV3 – 08/03/2023

La jornada pretén oferir al professorat i alumnat un esdeveniment que es converteixi en un aprenentatge experiencial generant espais (tallers de tv, ràdio, entrevistes,..) que ofereixin la vivència i alhora convidin a la reflexió individual i conjunta. Posant l’alumnat en el centre de l’acte i convidant-lo a participar de forma activa podem assolir un aprenentatge més efectiu i estimulant.

Durant la jornada l’alumnat portarà a terme:

• Tallers pràctics per adquirir habilitats periodístiques: informatiu de TV i falca de ràdio.
  • Tallers per treballar les eines digitals i tecnològiques: estudi amb croma.
  • Entrevistes amb les persones convidades.
  • Roda de premsa al voltant dels ODS.
  • Mostra de les notícies elaborades pels centres.

Horaris i tallers

10:30 – 11:45 : 1a franja TALLERS

12:15 – 13:00 : acte central AULA MAGNA

13:15 – 14:30 : 2a franja TALLERS

Consulta la informació de les persones convidades que van assistir a la trobada:

Enric Marín

Periodista i degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona

Joan Cuevas

Director general d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües. Departament d’Educació.

Laura Pinyol

Consellera secretària del Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

Josep Carles Rius

Periodista i president del Consell de la Informació de Catalunya

Raquel Ballesteros

Responsable de seguiment de la implementació de l’Agenda 2030 dins de l’equip tècnic del CADS

Adrià Santasusagna

Periodista polític a RAC1. Col·laborador de TV3 i 8TV

Núria Vilanova

Periodista, presentadora i directora de l’infoK

Carlos Baraibar

Periodista i Responsable de la secció de verificació Fets o fakes

Random

Maria Bouabdellah i David Its Me

Presentadors del programa Ràndom, el magazín interactiu i en directe de l’X3.