Converses amb periodistes per commemorar la Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional (AMI) 2023

Del 23 al 25 d’octubre es celebra la Setmana Mundial d’Alfabetització Mediàtica i Informacional promoguda per la UNESCO, amb la finalitat de fomentar el pensament crític i responsable dels ciutadans davant la informació publicada als mitjans de comunicació. Canal de Reporters i les Biblioteques Escolars han unit forces per donar suport a aquesta iniciativa amb la realització de dos seminaris web durant els quals l’alumnat ha pogut preguntar a dos professionals del periodisme sobre els reptes de la professió i com es pot avançar en l’alfabetització mediàtica i informacional.

Dossier amb propostes

Abraham Orriols Garcia

Periodista. Treballa com a ENG (reporter i càmera) als Serveis Informatius de TV3. Ha passat per la Delegació de Lleida, la Delegació de Girona, la secció de Societat-Territori i ‘Els Matins’. Anteriorment, va treballar a Betevé, Catalunya Ràdio, la Xarxa, la Revista Mirall, La Mañana o la Televisió del Berguedà.

Neus Bonet Bagant

Periodista. Editora del Catalunya Migdia Cap de setmana a Catalunya Ràdio. Exdegana del Col·legi de Periodistes. Premi Margarita Rivière al rigor periodístic.