Produccions audiovisuals

Taller de ràdio

La ràdio és el resultat d’un treball en equip.  El so radiofònic es fonamenta en l’expressió oral (veu), la música, els efectes sonors i el silenci. L’alumnat ha elaborat una falca promocional i un butlletí de notícies tenint present la intencionalitat comunicativa de l’emissor.

Grup 1 primària: falca promocional
Grup 2 primària: falca promocional
Grup de secundària: butlletí informatiu jornada

Taller informatiu TV

Entrar en un plató per posar-se davant i darrere de les càmeres ens permet conèixer els diferents rols professionals i mostrar els elements tècnics que cal tenir presents per fer un informatiu, fer ús del teleapuntador i treballar conjuntament a la sala de realització.

Taller amb ús del croma

Participar en projectes audiovisuals pot contribuir a una nova manera de fer visibles les llengües i cultures de l’alumnat d’origen estranger o bé amb arrels familiars en altres països. L’alumnat ha treballat els ODS davant del croma, inserint en un fons virtual una imatge provinent d’una font de vídeo diferent. L’efecte es realitza establint un color (croma) com a clau (key) que dona entrada a la imatge provinent de l’altra font de vídeo.

Taller taula rodona TV

Enregistrar una taula rodona amb diferents agents implicats en la temàtica de la Jornada ha permès a l’alumnat d’ESO conèixer els elements tècnics dins del plató i davant de la taula de realització, cercant solucions a partir de l’escaleta inicial i desenvolupant aspectes diversos del llenguatge audiovisual.

Taller emissió en directe

Treballar en la retransmissió de l’acte central de la jornada ha permès a l’alumnat copsar la importància del treball en equip en l’elaboració de projectes audiovisuals: situar les càmeres, panificar els enquadraments i cercar solucions efectives a partir d’un guió.

Tallers d’entrevistes

L’entrevista parteix d’un diàleg entre dues per parts per a extreure’n informació. L’alumnat ha preparat de forma ràpida i efectiva un llistat de preguntes per a extreure la informació dels diferents ponents i ha realitzat tasques de fotoperiodisme per a obtenir les imatges que havien planficat.