Apropem alumnat i periodistes per celebrar la Setmana AMI

Converses amb la Neus Bonet i l’Abraham Orriols

La millor manera que hem trobat per aportar continguts significatius des del Canal de Reporters a la celebració de la Setmana de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional (AMI) ha estat permetent que l’alumnat pugui interactuar amb dos professionals del periodisme en actiu.

Per assolir aquest propòsit hem unit esforços amb les Biblioteques Escolars que són motors de l’educació mediàtica des dels mateixos centres.

El dilluns 23 vam reunir el periodista de TV3 Abraham Orriols amb els infants de 5è i 6è de l’escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts), de l’escola Mas i Perera (Vilafranca del Penedès) i de l’escola Enric Farreny (Lleida).

Amb ell hem parlat de la funció del periodista en una societat democràtica, de la importància d’estar informat per evitar la manipulació i de quines son les aptituds que ha de tenir un bon professional de la informació: posar cura en la feina que es fa, tenir empatia i ganes de saber, i capacitat per escoltar.

Durant l’estona que l’alumnat dels tres centres van poder formular-li preguntes vam descobrir molts aspectes de la seva vida professional, les seves rutines de treball i algunes anècdotes que ens confirmen la importància de la improvisació en el món de la comunicació.

El dimarts 24 una representació dels 5 grups de 4t d’ESO de l’Ins. Lluis Companys (Ripollet) van assistir a la xerrada i posterior conversa amb la periodista de Catalunya Ràdio Neus Bonet.

En la seva intervenció, la Neus va analitzar els diferents nivells de la piràmide de la dieta mediàtica incloent recomanacions per saber com desenvolupar l’esperit crític, i escollint bé els mitjans a través dels quals ens informem i ens apropem a la realitat que ens envolta.

Podeu recuperar les dues xerrades i visualitzar-les amb el vostre alumnat durant la setmana AMI o quan treballeu a l’aula l’educació mediàtica.