Els diaris del job shadowing en una escola de primària de Portugal (MC ESAM-TILC)

Aquesta setmana us fem arribar els diaris de Paula Forcadell, tutora de 4t de l’Escola Sant Jordi de l’Ametlla de Mar, i Olga Fernández, mestra de l’Escola Colors de Les Franqueses del Vallès), que van fer el període d’observació de les mobilitats Erasmus+ CETE+ a l’Escola Vermis, de Moreira de Cónegos, Portugal. Trobareu els diaris en aquest wakelet, al costat de tots els que ja hem recollit. Els diaris de la mobilitat a l’Escola Vermis són els últims que ens quedaven per publicar. Ara sí, doncs, ja teniu tots els diaris que han elaborat els participants en el MC ESAM-TILC.

Aquests són els aspectes que destaquen de l’estada d’observació a l’Escola Vermis, que forma part de l’Agrupamento de Escolas Virgínia Moura:

«L’Escola Vermis forma part de l’Agrupamento de escolas Vírginia Moura. Està ubicada en un edifici a part del de secundària. Tot i que és un centre de preescolar i d’educació primària, es tracta d’un edifici amb pocs detalls, d’aspecte més aviat sobri i poc acolorit. S’hi imparteix des de preescolar fins a 4t de primària (alumnat de 3 a 9 anys). Hi ha 148 alumnes.

Hi treballen 14 mestres distribuïts en diferents Departaments: Tutores de preescolar i primària, Portuguès, Anglès, Matemàtiques, Medi, Artística, Educació Física. D’aquests, hi ha 4 persones funcionàries que realitzen diferents tasques: MALL, educació especial, biblioteca i suport. També hi ha personal laboral que fa tasques de manteniment, neteja i conservació dels espais. En total, 19 persones entre funcionàries i laborals.

Volem destacar el projecte que té l’escola relacionat amb la biblioteca, escola a ler, on es fomenta l’hàbit lector. El projecte compta amb molt material.

També va ser interessant observar com es treballava a l’aula la socialització i els valors mitjançant un projecte anomenat included. El porten a terme amb lectures, tertúlies dialògiques i assemblees.»