Quina diferència hi ha entre la xarxa wifi Docent i la gencat_ENS_EDU?

Són dues xarxes d’àmbit educatiu per connectar a internet els equips tant d’alumnat com de professorat.
La xarxa Docent és la xarxa més antiga i, per seguretat, es vol substituir per la xarxa gencat_ENS_EDU. Per no deixar els centres sense connexió d’un dia per l’altre, cohabitaran un temps però Docent s’anirà eliminant (avisant prèviament al centre).

La xarxa docent és una xarxa amb seguretat WPA2 PSK (clau compartida – com tothom té a casa seva) on:

• Tria Docent
  • Posa contrasenya
  • Si la xarxa no assigna una IP automàticament, cal assignar una IP manualment a cada equip

La gencat_ens_edu és WPA2 Enterprise (funciona amb usuari i contrasenya).

• Afegir la xarxa manual
  • Escollir WPA2 enterprise, PEAP, MSCHAPv2
  • Posar usuari i contrasenya

Els equips de dotació del Pla Digital (PEDC) ja ho porten preconfigurat gencat_ens_edu i només cal posar usuari i contrasenya, la resta d’equipament del centre cal fer-ho a mà.