Els centres educatius estan immersos en un procés de transformació digital on les tecnologies han passat de ser simples eines de suport a la docència a convertir-se en recursos indispensables per al funcionament dels centres i l’adquisició de competències digitals per part d’alumnes i docents. La coordinació digital és un càrrec clau dins d’aquesta transformació, amb les funcions d’assessorar i dinamitzar el procés i supervisar el correcte funcionament d’equips, serveis i infraestructures del centre.
Suport a la coordinació digital
Web de la coordinació digital
Tota la informació sobre la coordinació digital
Subxarxa CDC
Webinars, seminaris territorials i comunitat virtual.
Nus de la coordinacio digital
Comunitat virtual de les coordinacions digitals.
Actualitzar un equip Windows del PEDC
Comprovar l’estat de l’equip i actualitzar-lo si és necessari
Restablir un equip del PEDC
Neteja (esborrat lògic) i reinstal·lació d’equips Windows, Chromebook i Linkat
Permisos necessaris
Què permisos necessita un coordinador/a digital?
Gestionar incidències informàtiques
Obrir una incidència i fer el seguiment a Remedy
Demanar un equip del PEDC
Consultar l’inventari TIC
Pels equips comprats al catàleg TIC o provinents de dotacions (excepte PEDC)
Tenir l’inventari INDIC actualitzat
Apartat en construcció
Crear un inventari digital intern
Pels equips comprats fora de catàleg TIC o donats.
Gestionar les visites del tècnic preventiu
Instal·lar una aplicació en els ordinadors del centre
Apartat en construcció
Calcular les hores necessàries per desenvolupar el càrrec
Quines aplicacions i serveis digitals he de conèixer?
Demanar un Àgora-Moodle pel centre
Apartat en construcció
Demanar NODES pel centre
Més de 2300 centres ja el fan servir. Solució basada en WordPress
Acompanyar als docents en l’ús de les tecnologies digitals
Apartat en construcció
Comprar equipament
On es pot comprar equipment pel centre?
Un ordinador Windows del PEDC no pot iniciar sessió
Sincronització d’equips Windows
Un equip sincronitzat és un equip més actualitzat i segur i permet fer seguiment del seu ús.
Apartat en construcció
Seguiment dels equips Chromebooks
Com donar accés al Departament a la consola de gestió per fer el seguiment d’ús dels equips Chromebook