La comissió digital és el grup de persones que s’encarrega de dissenyar i implantar la digitalització del centre incloent tots els aspectes organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius necessaris.
La comissió està format per:
- un membre de l’equip directiu
- el coordinador/a digital del centre
- docents de diferents nivells, matèries o àmbits i amb diferents càrrecs de coordinació.
Una de funcions més principals de la comissió digital és elaborar l’estratègia digital de centre, que és l’eina principal per aconseguir la digitalització del centre i la màxima competència digital de docents i alumnat. Els documents de capçalera de la comissió digital són:
Suport a la comissio digital
Web de l’EDC
Nodes amb tota la informació sobre l’estratègia digital de centre
Subxarxa de l’EDC
Webinars, seminaris territorials i comunitat virtual de l’EDC.
Nus de la comissió digital
Comunitat virtual de les comisions digitals.
Recursos humans
Assessor/a CD
Referent CD
Mentor/a
Funcions de la comissió digital
Elaborar l’EDC
L’equip encarregat de fer l’EDC es diu Comissió d’Estratègia digital de centre
Implantar aules virtuals
Implementar el pla d’acollida digital
Implementar el pla de comunicació
Ús dels mòbils al centre
Consells, recomanacions i exemples
Sistema intern d’inventari digital
Per gestionar equipaments comprats fora de catàleg o donacions
Sistema intern de registre d’incidències digitals
Per ajudar a les coordinacions a registrar les incidències
Organització de la informació del centre
Apartat en construcció