Competència digital de l’alumnat

Alumnes muntant un puzzle

L’adquisició de la competència digital de l’alumnat és un procés que consisteix en el desenvolupament d’hàbits d’ús segur, saludable (inclòs el benestar digital), sostenible, eficient, crític i responsable de les tecnologies digitals, per millorar l’aprenentatge i per millorar la comunicació, prenent en consideració la privacitat i la propietat intel·lectual.

Marc normatiu

Portada del document

El document DigComp, elaborat per la Comissió Europea, estableix quines són les competències digitals ciutadanes en el conjunt dels estats membres i, per tant, ha d’haver adquirit l’alumnat en finalitzar l’etapa d’educació bàsica.

DigComp 2.2 – The Digital Competence Framework for Citizens
Document en anglès.

DigComp 2.2 – Marco de Competències Digitales para la Ciudadanía
Document en castellà.

Projectes que treballen la competència digital de l’alumnat

Més projectes

Mobile History Map
Projecte MSchools que inclou una plataforma on els alumnes incorporen indrets patrimonials de manera col·laborativa.

Mobils.edu
Programa d’innovació pedagògica basada en l’ús dels mòbils a les aules.

Edumet
Xarxa meteorològica educativa de Catalunya amb dades recollides a estacions situades arreu de Catalunya i activitats didàctiques.

Transformació digital (2018-20)
El web inclou més de 500 projectes desenvolupats pels centres educatius dins del pla de transformació digital 2018-20.