Competència digital docent

Un docent a la pissarra

La competència digital docent (CDD) és la capacitat que tenen els docents per mobilitzar simultàniament coneixements, habilitats i actituds, implementant les tecnologies digitals, per tal d’exercir les seves funcions i facilitar l’aprenentatge de tot l’alumnat i l’adquisició de la seva competència digital.

L’ACTIC acredita la compètencia digital docent?
No, l’ACTIC acredita coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) però no proporciona les competències pedagògiques associades a la tasca docent.

Marc normatiu

Marc de referència

El Marc és una adaptació del DigCompEdu per adequar-lo a l’educació formal en el sistema educatiu espanyol. Les competències del marc s’organitzen en 6 àrees que representen els diferents aspectes de les activitats professionals dels docents.

Portada del document marc
Document del marc
El caramel de les 6 àrees
Mapa interactiu de les àrees i nivells

Formació del Departament d’Educació (àmbit digital)

odissea logo

Odissea

La plataforma Odissea és l’aula virtual pels docents de Catalunya.

xtcd

Xarxa territorial de Cultura digital (XTCD)

Durant els cursos 2021-22 i 2022-23 la subxarxa de Competència digital docent ha tractat cadascuna de les àrees de la competència:

Àrea 1. Compromís professional

Àrea 2. Continguts digitals

Àrea 3. Ensenyament-aprenentatge

Àrea 4. Avaluació i retroalimentació

Àrea 5. Apoderament dels estudiants

Àrea 6. Competència digital de l’alumnat

Altres modalitats formatives

Pla de Formació de Zona

Les activitats són organitzades pels Serveis Educatius de Zona. Podeu trobar activitats presencials, híbrides o en línia.

Impuls digital a l’educació

eu flag

A través dels Fons Next Generation EU, el Departament d’Educació impulsa un seguit de línies subvencionals de formació en l’àmbit digital en el camí marcat pel Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC).

Acreditació digital docent

Podeu trobar tota la informació relacionada amb l’acreditació de la competència digital docent a la pàgina de Gencat Educació. Si teniu dubtes sobre l’acreditació docent podeu trucar al telèfon 93 400 69 00 (opció 7) o escriure un correu a info_cdd.educacio@gencat.cat.

Aquesta secció és un extracte de la resolució per la qual es defineixen les modalitats i els procediments d’acreditació de la competència digital docent.

captura de la taula resum cdd
Infografia resum

Experiència