Impuls digital

Colònies Cocreatives

Colònies Cocreatives és una proposta d’interacció creativa híbrida, que culmina en unes colònies presencials per a docents interessats a participar en el disseny de nous projectes telemàtics cooperatius, com a mínim un per cada etapa educativa. Els projectes creats es difondran a través de la xarxa i quedaran a disposició dels docents del país. L’activitat […]

Colònies Cocreatives Llegeix més »

Jornades TIC i Educació. Comunicació mediàtica

Les jornades TIC, enguany, han posat el focus en l’aprenentatge basat en la comunicació mediàtica. Les activitats començaran una setmana abans de l’inici de la jornada i tenen com a objectiu explorar l’estat de la qüestió als diferents centres educatius participants i fer un primer contacte amb les comunicacions presentades i d’interacció entre el professorat

Jornades TIC i Educació. Comunicació mediàtica Llegeix més »

Acompanyament del professorat novell, de les matèries STEAM en la capacitació de la CDD

Aquesta formació pretén que el personal docent adquireixi l’experiència autònoma en la utilització de les tecnologies digitals en la tasca professional, mitjançant l’aplicació dels coneixements, procediments i actituds en l’ús de les tecnologies digital en la pràctica docent. La formació estarà adreçada, de manera preferent, al professorat novell de les àrees STEAM de secundària o

Acompanyament del professorat novell, de les matèries STEAM en la capacitació de la CDD Llegeix més »

BullyZero – Formació amb simulador en assetjament

Projecte per afrontar el tractament del bullying, ciberbullying i l’assetjament utilitzant un simulador digital (on es treballaran totes les CDD recollides al MRCDD) que presenta diversos incidents i casos crítics en format audiovisual. L’eina digital permet tractar un mateix cas des de diferents punts de vista, oferint rols diversos per entendre les diferents realitats i

BullyZero – Formació amb simulador en assetjament Llegeix més »

UnimSTEAM. Proposta integradora Universitat-Escoles per al desenvolupament de competències STEAM CDD

La CDD necessita estar connectada amb aspectes pedagògics i de contingut que li aportin significació en les pràctiques educatives. En aquest projecte, s’entén que els àmbits STEAM, i les seves metodologies, poden aportar aquesta significació i tenen un vincle rellevant amb la possibilitat transformadora digital de les pràctiques educatives. Per això, es proposa un projecte

UnimSTEAM. Proposta integradora Universitat-Escoles per al desenvolupament de competències STEAM CDD Llegeix més »

FIET2024 – La transformació digital de l’educació a l’era de la intel·ligència artificial

El Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET) és un espai de trobada en el qual figures de rellevància nacional i internacional, relacionades amb l’aplicació de les tecnologies digitals a l’educació, analitzen la situació actual i amb la perspectiva dels pròxims cinc anys. A més a més, es fan propostes de manera conjunta sobre el seu

FIET2024 – La transformació digital de l’educació a l’era de la intel·ligència artificial Llegeix més »

Digital Rural Open Lab 5G dROLAB’s 5G

Projecte per la transformació de 3 centres en espais de laboratori, interconnectats, d’innovació oberta per treballar projectes participatius i col·laboratius. Es treballaran reptes i projectes interdisciplinaris, tecnològics i digitals en context i diàleg amb el seu entorn perifèric, local i de caràcter rural al voltant de l’internet de les coses amb interactivitat a temps real

Digital Rural Open Lab 5G dROLAB’s 5G Llegeix més »

EdTech Impulsa

EdTech Congress Barcelona “Aprendre en temps d’Intel·ligència Artificial”, dut a terme el passat abril, va ser un espai de trobada amb una combinació innovadora de sessions i formats que oferia aprenentatge, reflexió, debat, visualització de tendències, opinió, compartició d’experiències i creació de continguts audiovisuals i digitals. “Impuls de la IA en l’educació. Reptes i propostes”.

EdTech Impulsa Llegeix més »

La fabricació digital per l’àmbit artístic: eines i reinterpretació de tècniques, actualitzades als nous temps per a abordar la docència de la representació visual vectorial i volumètrica

Aquest curs permet generar sessions i situacions d’aprenentatge basades en la concepció digital, la fabricació digital i en el seu propi llenguatge en l’àmbit de l’ESO, del Batxillerat i dels cicles d’arts i disseny. El volum, el disseny i el dibuix no es poden entendre actualment sense el suport de l’àmbit de les aplicacions digitals.

La fabricació digital per l’àmbit artístic: eines i reinterpretació de tècniques, actualitzades als nous temps per a abordar la docència de la representació visual vectorial i volumètrica Llegeix més »

Espiral aprèn en digital!

Publicació d’un informe de tendències educatives: OdITE és un laboratori de recerca i innovació educativa, centrat en l’observació, el descobriment i l’experimentació amb nous instruments per al disseny i la implementació d’activitats educatives, així com per a la mobilització de recursos i metodologies destinades a millorar l’aprenentatge. Aquesta recerca es plasmarà en un informe especial per a

Espiral aprèn en digital! Llegeix més »

Espiral aprèn en digital!

Congrés Augmenta.me EDU: punt de trobada en el que docents, grups de recerca, professionals i estudiants intercanviaran idees, experiències, projectes i novetats en l’àmbit de la Tecnologia Educativa i Humanista. En aquest congrés es prioritzen les tendències emergents en l’ús de la Realitat Virtual, la Realitat Augmentada, el Metavers i l’Educació Transmèdia aplicades a l’educació,

Espiral aprèn en digital! Llegeix més »

Programes formatius per al lideratge i la transformació amb CDD

Curs d’especialització amb tres objectius: analitzar críticament el paper de les tecnologies digitals en el context educatiu actual, promoure el canvi personal en coneixements, competències, actituds i habilitats quant a la integració de les tecnologies digitals en el centre educatiu, i dissenyar entorns universals d’aprenentatge incorporant les tecnologies digitals.

Programes formatius per al lideratge i la transformació amb CDD Llegeix més »

Intel·ligència Artificial i ChatGPT aplicat a la docència

En aquest curs, mitjançant la formulació o resolució de problemes, els docents treballaran habilitats i tècniques per a la seqüenciació i raonament amb la creació d’algoritmes, de manera que les solucions s’acompanyin del processament d’informació que permet la intel·ligència artificial. Alhora, es treballarà a través del pensament crític, reconeixent i evitant els prejudicis des d’una

Intel·ligència Artificial i ChatGPT aplicat a la docència Llegeix més »

Laboratori d’Equitat Digital

1a edició de les “Colònies de pensament computacional i programació educativa”, un espai en xarxa perquè els docents generin materials i activitats amb l’objectiu de fomentar l’intercanvi de coneixement entre el col·lectiu, impulsar espais de cocreació de recursos i difondre coneixement i experiències en obert. Aquest esdeveniment tindrà lloc durant el mes de desembre de

Laboratori d’Equitat Digital Llegeix més »

Laboratori d’Equitat Digital

Festival per l’equitat digital: congrés educatiu amb ponents internacionals per a inspirar, capacitar i connectar docents interessats en tecnologies educatives i canvi social. Exploratoris: jornades d’intercanvi amb experts i docents per a fomentar el debat educatiu sobre els reptes digitals i aplicacions pràctiques a l’aula. Es faran deu jornades de diferents temàtiques.  Premis a biblioteques

Laboratori d’Equitat Digital Llegeix més »

Explora i Inventa

Hackató en línia enfocada a docents per treballar la capacitació en el guiatge de la cocreació de projectes ApS per part de l’alumnat, el pensament de disseny i les seves fases (empatització, definició, ideació, prototipat i test). Cada curs té un enfocament diferent per treballar-ho de forma gradual: des del jo, l’aula o l’escola, fins a arribar al barri (disseny

Explora i Inventa Llegeix més »

Explora i Inventa

Creació d’una plataforma digital i espais participatius d’intercanvi de recursos i aprenentatge entre parells (xarxa docent d’intercanvi d’experiències), on els docents podran publicar vídeos curriculars corresponents a l’exploració duta terme a primària, i vídeos i descripcions dels projectes duts a terme a secundària. Els continguts de primària inclouen aspectes de biologia, geologia i ciències de

Explora i Inventa Llegeix més »

Super3 Academy

La SX3 Academy és un projecte d’innovació educativa en la capacitació mediàtica, tecnològica i audiovisual a les escoles del teixit educatiu català. El projecte té dues columnes vertebrals, un vessant de capacitació digital per a docents, a través d’una plataforma d’e-learning, i una segona, d’aplicació a l’aula reconvertint un espai en un laboratori de creació

Super3 Academy Llegeix més »

L’audiovisual a l’aula: eines i perspectives per a abordar la utilització, creació i difusió de l’audiovisual

Aquest curs permet generar situacions d’aprenentatge on l’audiovisual estigui present com a eina facilitadora a l’aula o com a desenvolupament de les competències específiques en l’àmbit audiovisual i artístic a l’ESO, el Batxillerat i els cicles d’arts i disseny. Es donarà una visió àmplia de les possibilitats que ofereix l’entorn digital en el camp audiovisual.

L’audiovisual a l’aula: eines i perspectives per a abordar la utilització, creació i difusió de l’audiovisual Llegeix més »

STEAM 360°. Introducció de la tecnologia creativa a l’aula de forma realista i transversal en múltiples matèries

El projecte STEAM 360° ofereix una solució completa i integral per a aquelles escoles que vulguin actualitzar-se i incorporar la tecnologia de forma creativa i transversal a les aules. Es proposa un pla personalitzat per a centres d’educació primària que consisteix en 4 fases: fer una anàlisi de la situació actual de cada centre, assessorar

STEAM 360°. Introducció de la tecnologia creativa a l’aula de forma realista i transversal en múltiples matèries Llegeix més »

Diploma d’Especialització en Competències Digitals Docents

Aquest curs, pràctic i transferible al centre, té un elevat component professionalitzador. Es focalitza en la creació de noves situacions d’ensenyament i aprenentatge mitjançant les TD, i en l’avaluació i la recerca per desenvolupar noves pràctiques, crear coneixement i innovar en l’ús de les TD i amb la finalitat de millorar-les en el seu disseny,

Diploma d’Especialització en Competències Digitals Docents Llegeix més »

CONNECTA La xarxa on es construeix l’escola del futur

Bootcamps i taller de servei Roboteca que tenen la finalitat de sensibilitzar en la importància de la capacitació digital. Es duran a terme sis tallers presencials a les botigues d’Abacus, dos per demarcació, amb servei de préstec dels kits educatius perquè els docents puguin testar-los. També s’articularà una xarxa de cocreació i promoció de continguts

CONNECTA La xarxa on es construeix l’escola del futur Llegeix més »

CONNECTA La xarxa on es construeix l’escola del futur

Plataforma multicanal HABILIS dedicada a la difusió de projectes en l’àmbit de la innovació educativa i l’aprenentatge STEAM. S’ampliarà contingut amb un canal específic per a docents que serà un repositori de recursos cocreats entre mestres, persones expertes i assessors en robòtica educativa, programació, ciència aplicada i món maker. També s’articularà una xarxa de cocreació

CONNECTA La xarxa on es construeix l’escola del futur Llegeix més »

TechnoLabs. Modernització de racons de centres d’Educació Infantil per a convertir-los en laboratoris STEAM

Aquest projecte té l’objectiu d’actualitzar els espais de racons i sales polivalents de centres d’Educació Infantil per convertir-los en petits laboratoris STEAM anomenats TechnoLabs amb activitats guiades o autònomes on els infants puguin tenir un primer contacte per explorar i interactuar amb la tecnologia, així com desenvolupar la seva creativitat. També es crearan els continguts

TechnoLabs. Modernització de racons de centres d’Educació Infantil per a convertir-los en laboratoris STEAM Llegeix més »

Revoluciona la teva manera d’ensenyar. Tecnologies digitals per a l’aprenentatge

Aquesta formació és una introducció a l’ús crític de les tecnologies digitals per a l’ensenyament-aprenentatge que es portarà a terme en un entorn d’aprenentatge digital que serà, alhora, un espai per a l’exposició de continguts digitals i metodologies per a l’aprenentatge a partir de TD.

Revoluciona la teva manera d’ensenyar. Tecnologies digitals per a l’aprenentatge Llegeix més »

Competència Digital Docent: creació de continguts audiovisuals i multimèdia

Formació amb l’objectiu de dotar al participant de coneixements i eines per a adquirir un nivell bàsic d’iniciació que permeti posar en pràctica les seves competències digitals en situacions educatives reals. El fil conductor del curs és la creació de continguts audiovisuals i multimèdia sobre l’art.

Competència Digital Docent: creació de continguts audiovisuals i multimèdia Llegeix més »

Realitat virtual per a la generació de situacions d’aprenentatge immersives en art i creativitat

Projecte per a l’acompanyament dels centres educatius i del professorat en el disseny, desenvolupament i avaluació de projectes immersius interdisciplinaris que, traient partit de la realitat virtual i de la col·laboració en xarxa, contribueixin al desenvolupament d’una mirada crítica sobre l’espai construït, sensible amb les necessitats de les persones i compromesa amb les aspiracions col·lectives

Realitat virtual per a la generació de situacions d’aprenentatge immersives en art i creativitat Llegeix més »

Centres d’Alfabetització Digital i Informacional

Centres ADI desenvolupa competències clau per analitzar críticament la informació i determinar-ne la credibilitat a partir de metodologies innovadores utilitzades per la comunitat internacional de fact-checkers i ofereix als docents nous enfocaments pel disseny d’experiències d’aprenentatge col·laboratiu utilitzant les tecnologies digitals. Amb aquest projecte, els docents participants adquireixen eines per assessorar el centre i altres

Centres d’Alfabetització Digital i Informacional Llegeix més »

DICOLED, millora digital col·lectiva a l’educació: inspiració informada, mútua i oberta

Activitats orientades a la difusió de Recursos Educatius Oberts (REO) sobre les millors propostes d’aula (no universitària) que apliquin la CDD i la digitalització dels centres educatius, la sensibilització sobre aspectes crítics de la CDD (ètica, benestar digital) i la facilitació de processos per a la inspiració mútua. Se celebrarà un acte-congrés amb entrega de

DICOLED, millora digital col·lectiva a l’educació: inspiració informada, mútua i oberta Llegeix més »

DICOLED, millora digital col·lectiva a l’educació: inspiració informada, mútua i oberta

Activitats orientades a la difusió de Recursos Educatius Oberts (REO) sobre les millors propostes d’aula (no universitària) que apliquin la CDD i la digitalització dels centres educatius, la sensibilització sobre aspectes crítics de la CDD (ètica, benestar digital) i la facilitació de processos per a la inspiració mútua. A més, es durà a terme un

DICOLED, millora digital col·lectiva a l’educació: inspiració informada, mútua i oberta Llegeix més »

EDUX Innovació Digital Mataró

El projecte té com a objectiu impulsar la innovació i la millora de les competències digitals en vuit centres educatius de Mataró i així posar la llavor per la creació d’una nova xarxa de cooperació d’innovació digital: EDUX-Innovació digital Mataró. Es proposa un itinerari que inclou sessions de treball conjunta entre els centres participants, sessions

EDUX Innovació Digital Mataró Llegeix més »

La creació artística: recursos i eines digitals per a abordar la docència de les arts, el disseny i la tecnologia

Aquest curs permet generar sessions i situacions d’aprenentatge basades en la concepció digital, fabricació digital i en el seu propi llenguatge, així com plantejar un apropament a l’art, i la creació artística a través de les noves tecnologies digitals en l’àmbit de l’ESO, del Batxillerat i dels cicles d’arts i disseny.

La creació artística: recursos i eines digitals per a abordar la docència de les arts, el disseny i la tecnologia Llegeix més »

ABPxODS desenvolupament de la competència digital a través dels projectes orientats a la sostenibilitat

Projecte que busca promoure el desenvolupament de les competències clau per a la sostenibilitat. Les principals línies d’actuació per a treballar aquesta doble implicació són: la capacitació docent en CDD, ABP i ODS; l’acompanyament en el disseny i implementació de projectes ABPxODS a l’aula i en la transferència al centre, incidint en l’Estratègia Digital i

ABPxODS desenvolupament de la competència digital a través dels projectes orientats a la sostenibilitat Llegeix més »

Passion Project

Aquest projecte es basa en la metodologia Passion-Based Learning (PBL) i s’implementa a l’escola a través de 5 tallers o “Labs” de base tecnològica i maker fomentant la innovació a l’aula. El projecte inclou els set eixos temàtics estratègics, de tal manera que com a mínim tres eixos temàtics s’inclouen en cadascuna de les activitats

Passion Project Llegeix més »

AI Skills Lab. Laboratori d’habilitats en intel·ligència artificial per la transformació digital

El projecte AI Skills Lab té com a objectiu la creació d’un laboratori d’habilitats en intel·ligència artificial que facilitarà als participants estratègies per utilitzar la IA de manera significativa i servirà com a catalitzador d’innovació i canvi en els centres educatius, fomentant la creació de noves solucions basades en la IA per a l’educació i

AI Skills Lab. Laboratori d’habilitats en intel·ligència artificial per la transformació digital Llegeix més »

Tours virtuals

Aquest curs ofereix els coneixements i les eines digitals necessàries per dissenyar i crear tours virtuals, treballar les competències digitals de manera transversal i poder utilitzar-los en qualsevol àrea curricular i en qualsevol metodologia. L’objectiu és conèixer què són els tours virtuals multimèdia interactius, com es creen i quines aplicacions didàctiques tenen.

Tours virtuals Llegeix més »

RobolotCon – Steamakers 23-24

Es proposen sis intervencions que comencen en l’àmbit local i contextualitzat per ampliar i difondre-les a tot el territori. El projecte comença amb el Congrés RobolotCon23, on participaran referents mundials creadors de recursos digitals per a l’aprenentatge del món de la programació i la robòtica educativa com Scratch, Snap, Snap4A, MicroBlocks o ArduinoBlocks. Es compartiran

RobolotCon – Steamakers 23-24 Llegeix més »

Scroll to Top